کد خبر: ۱۵۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 30 December 2015


مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز گفت: نیاز به احداث مدارس جدید به شدت در البرز احساس می‌شود.

علی بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز از نظر میزان رشد جمعیت در صدر استان‌های کشور قرار داشته و بیشترین حجم مهاجرپذیری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: نزدیکی به تهران و وجود شهرستان کرج موجب شده که البرز بیشترین مهاجرها را از دیگر استان‌های کشور داشته باشد و حتی دارای اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز تصریح کرد: حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا به اندازه رشد جمعیت که بیشترین نرخ کشوری را در البرز شاهد هستیم، زیرساخت‌های استان به ویژه در حوزه آموزشی نیز افزایش می‌یابد؟

بهرامی گفت: متاسفانه علی‌رغم اینکه میانگین رشد جمعیتی البرز حدود دو برابر دیگر استان‌ها است، اما بودجه احداث اماکن آموزشی این استان حتی نسبت به برخی از استان‌ها کمتر بوده و همین امر موجب شده که از این نظر مشکلات زیادی در البرز وجود داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر 510 مدرسه در استان البرز به صورت دو شیفته اداره می‌شوند و ضمن اینکه در مدارس یک شیفته نیز با تراکم دانش‌آموزان در کلاس مواجه هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز گفت: به طور قطع یک‌هزار و 541 مدرسه در البرز که هم اکنون فعال هستند، جوابگوی تعداد دانش‌آموزان این استان نیست و باید تمهیدات ویژه‌ای برای احداث مدارس جدید در این استان اندیشیده شود.

بهرامی گفت: برای احداث مدارس جدید نیاز به اعتباری حدود یک‌هزار و 500 میلیارد تومان داریم که به طور قطع بودجه‌های دولتی نمی‌تواند این نیاز استان البرز را برآورده کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیاز است که خیرین به ویژه خیرین مدرسه‌ساز بیش از گذشته در استان البرز فعال بوده و با احداث مدرسه‌های خیرساز، بخشی از نیاز دانش‌آموزان به فضاهای آموزشی جدید را برآورده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار