استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: باید برای دانش آموزان عشایر استان فکری کنیم که جمعیت تجمیع شده و به سمت سرمایه گذاری های ماندگارتر هدایت شوند.
کد خبر: ۱۵۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 29 December 2015
عبدالحسن مقتدایی عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: همکاری و تعامل با مدیران کل سابق آموزش و پرورش استان می تواند جزو مصوبات شورای استان باشد. البته این مدیران کل سابق باید عضو ثابت تلقی شوند تا از نقطه نظراتشان به خوبی استفاده شود.

وی افزود: بسیار باعث خوشحالی است که همه افراد به دور از تفکرات سیاسی دغدغه دارند که برای کسب موفقیت باید بیشتر روی دانش آموزان و جامعه جوان کار کرد. در حقیقت آموزش و پرورش خوزستان به نوعی متولی پنج میلیون نفر در استان است و از طریق دانش آموزان با خانواده های آنان نیز ارتباط دارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این جلسه به لحاظ استقبال مدیران کل قبلی به نوعی کامل ترین جلسه ای است و این حضور باید نگه داشته شده و از آنها بهره ببریم.

وی گفت: به هر حال تجربه ها نباید رها شود و هر چه تجربه و موفقیت کسب می کنیم همه را از مردم وام گرفته ایم.

مقتدایی بیان کرد: حضور این مدیران کل باید خود در جلسات پر رنگ تر شود و کارهای مشاوران آموزش و پرورش استان هم باید با چکش کاری های این مدیران کل انجام شود همچنین جمع بندی های نهایی مشاوران را با تأیید و کسب نظر از این مدیران کل سابق تصویب کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات آموزش و پرورش عشایر تا حدودی با مشکلات دانش آموزان دو زبانه و مرزنشین مشترک است، گفت: امسال چند مبحث را به جایی می رسانیم که جزو اولویت های سال آینده باشند و تا به حال ورزش و جوانان و همچنین حوزه راه به منظور کاهش تلفات و ایجاد زمینه سرمایه گذاری برای اولویت داشتن قطعی شده است.

استاندار با تأکید بر لزوم مطالبه گری مردم بیان کرد: پرونده اولویت دار بودن ورزش و جوانان بسته شده و کارگروهی هم تشکیل شده تا نیازهای تجهیزاتی و ساختمان های نیمه تمام این حوزه را اعلام و تعیین کنند.

مقتدایی ادامه داد: باید برای دانش آموزان عشایر فکری کنیم که جمعیت تجمیع شده و به سمت سرمایه گذاری های ماندگارتر هدایت شوند. همچنین معاون سیاسی و اجتماعی  به همراه رئیس سازمان برنامه ریزی خوزستان باید در ارتباط با بحث کنکور و آموزش و پرورش عشایر یک کار کارشناسی را انجام دهند.

وی یادآور شد: مدرسه غیزانیه که روی مخزن ۲۰۰ هزار بشکه ای نفت است هم مشکلاتی دارد و در حقیقت گرده محرومیت نسبی بر اکثر نقاط پاشیده شده است و برای مدارس چادری عشایر باید با هلال احمر رایزنی شود تا چادرهای با ماندگاری ۱۰ تا ۳۰ ساله را جایگزین کنند البته این مناطق صعب العبور را باید مورد بررسی قرار داده و در صورت کارشناسی آن وقت چادرها را مستقر کنیم.

استاندار خوزستان تأکید کرد: به هر حال شهروندان با امکانات حداقلی نسبت به شهروندان مرکز استانی با حداکثر امکانات در اولویت هستند. در حقیقت قصد ما این است که آموزش و پرورش جزو اولویت های سال آینده باشد.

مقتدایی اضافه کرد: سال گذشته حوزه گردشگری را در استان متمرکز کردیم و ۱۰ پروژه از جمله در مال آقا، شوش و حاشیه کارون شروع کرده و اعتبارات نیز به طور خودکار به سمتی می رود که جزو اولیت های تعیین شده هستند.

وی بیان کرد: باید نسخه خاص استان را به صورت بومی و محلی بپیچیم و در بحث آموزش و پرورش به ویژه عشایر برای امسال فرصتی نداریم. کلا باید یک الگوی جدید را برای مدارس عشایر، دوزبانه ها و کنکور داشته باشیم و در نهایت هم باید عدد و اعتبار مورد نیاز تحول در این بخش ها را اعلام کنیم.

استاندار خوزستان گفت: معتقدم با تأکید بر توانایی های موجود در استان باید کارها را انجام دهیم. به هر حال اگر طرح مشاور مصوب شود قاعدتا یک اتفاق و ارتقایی را خواهیم داشت و قطعا امیدی در مردم ایجاد شده و در نهایت به صورت سالانه بهتر هم خواهد شد.

وی تذکر داد: باید به گروه مشاوران نیز تذکری بدهیم چون مقرر شده بود تا برنامه را در شهریور ماه به استان اعلام کنند و تاکنون خیلی تأخیر داشته اند.

مقتدایی تصریح کرد: حداقل تا پنج دستگاه استان جزو اولویت های استان در سال آینده قرار خواهد گرفت. ایجاد نشاط در خانواده ها از طریق آن اداره ای است که بیشتر با مردم در ارتباط باشد و آن هم آموزش و پرورش است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اساس کار ما این است که خودمان باید تلاش کنیم چون به امید دیگران نشستن هیچ اتفاقی را برای ما رقم نمی زند.

وی افزود: واقعا اینکه استان خوزستان ۶۰۰ هزار بی سواد داشته باشد حرفی برای گفتن نمی ماند و  همچنین باید معلوم شود که چرا هنوز نتوانسته ایم مسیر دانش آموزان لازم التعلیم های دانش آموزان را مسدود کنیم.

وی یادآور شد: مسئله مواد مخدر را از امنیتی به اجتماعی تبدیل کردیم و این تغییر رویه آموزش و پرورش شروع شد.

مقتدایی ادامه داد: تنها اعلام اعتبارهای مورد نیاز به استانداری لازم نیست بلکه طرح و ایده ها هم باید ارائه شود. مبارزه با بی سوادی، عشایر، کنکور، دانش آموزان لازم التعلیم و سایر مسائل همه باید با هم مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرند.

استاندار خوزستان گفت: در ورزش استان کار در حال رسیدن به تنگنا است و ورزش قهرمانی قطعا یک سری هزینه هایی دارد. الزام دستگاه ها به اختصاص اعتبارات مختلف برای ورزش استان جوابگو نیست ولی به جای آن مشوق هایی قرار دادیم و هر دستگاهی که بیشترین کمک را به ورزش داشت در زمینه تخصیص اعتبارهای استانداری در اولویت خواهد بود.

وی عنوان کرد: از مدیران کل قبلی آموزش و پرورش استان تقاضا دارم تا چند جلسه ما را همراهی کنند تا کارها انجام شود و طرح مشاور را ببندیم. تجربه ثابت کرده که هرجایی کار جمعی بوده به نتیجه رسیده است.

مقتدایی یادآور شد: به عنوان مثال کار جمعی در حوزه کارون نتیجه بخش شد و یک ردیف هشت هزار میلیارد تومانی در برنامه ششم  توسعه به احیای کارون اختصاص یافت. همچنین از محل طرح توسعه پایدار خیلی از مناطق را مثل مناطق محروم و دو زبانه تحت پوشش قرار داد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار