استاندار گلستان با اشاره به صراحت قانون در اصل 25 قانون انتخابات مبنی بر وجود هیات های بازرسی گفت: بازرسان توجه داشته باشند که در این عرصه و بر اساس قانون مامور بازرسی از اجرای قانون و حسن اجرای آن هستند.
کد خبر: ۱۵۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 28 December 2015
حسن صادقلو در همایش آموزشی و توجیهی اعضای هیات های بازرسی انتخابات استان گلستان و شهرستان ها با تاکید بر تجربه ارزشمند بازرسان یادآور شد: تجربه بازرسان آن ها را به آیین نامه ای زنده بدل کرده و از آن ها این انتظار می رود که در تمام مراحل فرآیند انتخابات فرمانداران، بخشداران و استاندار را از مشاوره های خود بهره مند سازند.
وی تصریح کرد: باوجود صراحت قانون نقش بازرسی در انتخابات آنطور که باید جا نیفتاده است و ما باید با تدوین آیین نامه اجرایی بازرسی آغازگر آن باشیم و حتی مدل آن را به هیات دولت پیشنهاد دهیم.
استاندار گلستان با بیان این که انگیزه ما ایجاد شور انتخاباتی است یادآور شد: تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر این بوده که انتخابات یک امانت و حق الناس است و اقدامات بازرسان می تواند در انتخاب نمایندگانی که در آینده استان، کشور و حتی بین الملل نقش آفرین باشند، موثر است.
صادقلو انتخابات را استیفای حقوق عمومی دانست و افزود: انتخابات در واقع استیفای حقوق ملت، نظام، دولت و مردم است و از این منظر حائز اهمیت بسیار است.
وی از بازرسان به عنوان شبکه عیون یاد کرد و گفت: بازرسان باید امانت داری، رعایت حق الناس، اخلاق انتخاباتی، توجه به مُّر قانون و عدالت انتخاباتی را مد نظر قرار دهند و با انگیزه بالا وارد عرصه انتخابات و انجام وظیفه شوند.
وی ارائه گزارشات و مستندات توسط هیات های بازرسی را مهم دانست و خطاب به آنان خاطرنشان کرد: این استان بیش از همه نیازمند همگرایی است و اگر کاندیدایی بخواهد با برجسته کردن قومیت و امثال آن به جریانی دامن بزند و یا با رانت نمایندگی مجلس را به دست آورد حتما با ارائه مستندات آن را گزارش دهید.
استاندار گلستان یادآور شد: قول دادن در زمان انتخابات یک کلک انتخاباتی است و بی توجهی به شخصیت مردم محسوب می شود و این آسیبی است که در درازمدت تهدید به حساب می آید.
صادقلو تاکید کرد: بر اساس قانون هیچکس جز وزارت کشور و شورای نگهبان حق دخالت در انتخابات را ندارد و هیات های بازرسی حق ندارند فکر یا جناح خود را در امر انتخابات دخالت دهند.
رئیس ستاد انتخابات گلستان نیز در این جلسه گزارشی از فرآیند برگزاری مقدمات انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ارائه کرد و گفت: 16 نفر برای خبرگان و 305 نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند در حالی که در دوره پیشین مجلس این تعداد تنها 130 نفر بود.
علی اصغر طهماسبی با اشاره به افزایش 135 درصدی ثبت نام کنندگان در انتخابات گفت: گلستان دارای 1493 صندوق اخذ رای ثابت و 230 صندوق سیار است و از جمعیت یک میلیون و 916 هزار نفری استان، یک میلیون و 320 هزار نفر رای دهنده است که از این میان حدود 58 هزار نفر رای اولی محسوب می شوند.
رئیس هیأت بازرسی انتخابات گلستان نیز از راه انداری سامانه هوشمند بازرسی خبر داد و گفت: 'سهبا' سامانه هوشمند بازرسی انتخابات توسط ستاد انتخابات کشور طراحی شده و از هفته آینده فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می کند.
عبدالقدیر کریمی با اشاره به اهمیت فعالیت بازرسان تصریح کرد: بالاترین بخش حوزه نظارتی در وزارت کشور بر عهده بازرسان است و قریب به 100 وظیفه برای بازرسان و سربازرسان تعریف شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار