خبرگزاری شبستان
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از کسب رتبه اول کشوری در ارتباط با عملکرد حجم ابلاغی برنامه های سال ۹۴ توسط معاونت سواد آموزی این استان، خبر داد.
کد خبر: ۱۵۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹ 28 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از کسب رتبه اول کشوری در ارتباط با عملکرد حجم ابلاغی برنامه های سال ۹۴ توسط معاونت سواد آموزی این استان، خبر داد.

خبرگزاری شبستان از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش این استان، گزارش داد: عباس شفیعی، در نشست کمیته ی اجرایی بزرگداشت هفته سواد آموزی استان با تشریح برنامه های  این هفته، گفت: همزمان با سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی و هفته بزرگداشت سواد آموزی، ویژه برنامه هایی با مشارکت کمیته های استانی در سطح شهرستانها و مناطق تابعه استان ایلام  برگزار می شود.

وی، دیدار با نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان ارشد استان در اولین روزهای گرامیداشت هفته سوادآموزی، برگزاری مسابقات فرهنگی سواد آموزان در دوره های مختلف ، تجلیل از برترین های عرصه ی سواد آموزی را از جمله برنامه های گرامیداشت هفته سواد آموزی برشمرد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، ادامه داد: برگزاری میزگردهای تخصصی جهت تبیین نقش سواد و سطح تحصیلات اولیا در پیشرفت تحصیلی فرزندان و برپایی نمایشگاه هایی از نوآوری های مدیران مدارس در سواد آموزی اولیاء بی سواد دانش آموزان  و نیز تبیین و تشریح خدمات و دستاورد های عرصه سواد آموزی از طریق رسانه های ارتباط جمعی  در راستای گرامیداشت این هفته پیش بینی شده است.

شفیعی، با اشاره به تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی استان، افزود: دیدار با خانواده های شهدای سواد آموزی با هدف پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت ، تجلیل از رسانه های برتر در عرصه سواد آموزی،  تجلیل از فعالان سواد آموزی، رابطین دستگاه های مشارکت کننده و تجلیل از چهره های موفق، مدیران مدارس، آموزش دهندگان، بازنشستگان و کارکنان نمونه که بیشترین فعالیت و مشارکت را با سواد آموزی دارند نیز از جمله  برنامه های گرامیداشت هفته سوادآموزی در این هفته خواهد بود.

وی، همچنین از اجرای میزگردهای رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیما ی مرکز استان  خبر داد و خاطرنشان کرد: رویکرد سواد آموزی در استان بهره گیری از رسانه های ارتباط جمعی از جمله صدا و سیمای استان است که در این راستا با اجرای برنامه های تولیدی مشترک توانسته ایم به این هدف برسیم  و در هفته بزرگداشت سواد آموزی برنامه های متعددی هم در صدا و هم در حوزه ی سیما پیش بینی شده است وبا هماهنگی های بعمل آمده اجرایی می شوند.

شفیعی با قدر دانی از تعامل خوب ائمه محترم جمعه و جماعات استان بهره گیری از تریبون نماز جمعه را فرصت مطلوبی برای طرح برنامه ها و سیاست گذاری های سواد آموزی دانست و اظهار امیدواری کرد که مسئولان سوادآموزی در سطح استان اهداف و سیاست های در دست اقدام سواد آموزی را در تریبون های نماز جمعه برای آحاد مردم اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد : اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه به موضوع سوادآموزی از دیگر برنامه های است که در هفته گرامیداشت سوادآموزی در استان اجرا می شود.

گفتنی است از5 تا11 دی ماه به عنوان هفته سواد آموزی نامگذاری شده است./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار