بهترین کشور برای سفر؛
اماکن تاریخی و جاذبه های معماری و طبیعی ایران همواره سیل مشتاقان طبیعت و هنر ا به ایران کشانده است؛ لس آنجلس تایمز در مقاله ایران را بهترین کشور از نظر گردشگران خارجی معرفی کرده است.
کد خبر: ۱۵۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 28 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، اماکن تاریخی و جاذبه های معماری و طبیعی ایران همواره سیل مشتاقان طبیعت و هنر ا به ایران کشانده است؛ لس آنجلس تایمز در مقاله ایران را بهترین کشور از نظر گردشگران خارجی معرفی کرده است.

صنعت گردشگری ایران از جمله مواردی است که در سالیان جدید مورد توجه کارشناسان داخلی قرار گرفته و برنامه های متنوعی برای جذب توریست در این حوزه انجام شده است. علاوه بر این اقدامات اماکن تاریخی و جاذبه های معماری و طبیعی ایران همواره سیل مشتاقان طبیعت و هنر را به ایران کشانده است. گواهی این ادعا اخبار رسانه های خارجی است که در انها از ایران به عنوان بهترین مقصد برای گردشگری نام برده اند. در این زمینه مهر به نقل از لس آنجلس تایمز گزارش داده است که: "از نظر آمریکایی ها ایران یکی از بهترین کشورهایی است که مقصد گردشگران خارجی در سال ۲۰۱۶ خواهد بود. بر اساس نظرسنجی روزنامه آمریکایی مردم این کشور بیشتر علاقه به سفر به ایران دارند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از آژانسهای تفریحی در آمریکا در آخرین نظرسنجی مردم آمریکا ایران را بهترین کشور برای سفر می دانند. ایران با داشتن جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی اولین مقصد گردشگران خارجی به خصوص شهروندان آمریکایی است. جانت مور رئیس آژانس گردشگری دیستنت هاریزن می گوید قصد دارد در سال ۲۰۱۶، گروههای گردشگری بسیاری به ایران بفرستد که این تعداد دو برابر تعداد گردشگران این شرکت در سال ۲۰۱۴ به ایران است. مناطق جذاب از نظر گردشگران آمریکایی کشورهایی مثل انگلیس، کلمبیا، ایرلند، میانمار معرفی شده است."

بنابراین گزارش، تسنیم هم در راستای علاقمندی کشورهای اروپایی به مسافرت به ایران گزارش داده است که: "تورهای گردشگری به ایران که توریست های خاص خود را دارد توسط آژانس های مسافرتی خاص هم ارائه می شود. از آژانس‌های مسافرتی که از پیشگامان ارائه تورهای ویژه هستند می توان به آژانس مسافرتی  اس کی ار ( SKR )  و اشتودیوسوس  (Studiosus ) اشاره کرد. آژانس مسافرتی "اس کی ار" واقع در شهر کلن از 4 سال پیش تورهای مسافرتی به ایران را شروع کرده و در حال حاضر 23 کارمند در ایران دارد. این آژانس 9 تور متنوع ایرانگردی  9 روزه و 22 روزه با 130 تاریخ زمانی مختلف در برنامه دارد. بعضی از این تورها شامل سفر به کشورهای همسایه ایران از قبیل ترکمنستان و ازبکستان هم می شوند. هدف از برگزاری این سفرها علاوه بربرقراری ارتباط با افراد بومی هر منطقه آشنایی با فرهنگ، دیدن اماکن تاریخی و تجربه زندگی روزمره مردم است .

به گفته کریستف آلبرشت (Christoph Albrecht)  مدیر عامل "اس کی ار" نکته شاخص تورهای آنها این است که در گروههای کوچک برگزار می شود و اعضا امکان بیشتری برای ارتباط با یکدیگر دارند. ارتباط برقرار کردن با ساکنین بومی هر منطقه از اهداف اصلی تورهای ما هست. آلبرشت می گوید مسافرین خانم ما به خوبی از این موضوع آگاه هستند که داشتن حجاب برای خانمهای توریست جزیی از این سفرهاست. وی خاطر نشان می کند که  ولی تا بحال چنین برداشتی نداشته که خانم توریستی از داشتن حجاب معذب و یا ناراحت بوده، چون کسی که این سفرها را انتخاب می کند از قبل اطلاعات کافی جمع آوری کرده است علایق خاص خودش را دارد و تشنه اکتشاف و تجربه موقعیتهای جدید است. بنا بر اظهارات آلبرشت امسال حدود 1000 توریست با تورهای این آژانس به ایران سفر کرده اند که در مقایسه با سال پیش رشد 80 درصدی داشته است. رزرو هایی که برای سال 2016 انجام گرفته نشان دهنده این مطلب است که مردم اشتیاق زیادی برای سفر به ایران دارند."

این گزارش می افزاید: نشنال جیوگرافیک اواخر آذرماه سال جاری با انتشار فهرستی از کشورهای جذاب برای گردشگری در سال 2016، ایران را در صدر این فهرست قرار داد. تیمی از سردبیران و نویسندگان این نشریه، ایران را در راس مقاصد جذابی قرار دادند که نباید دیدن از آن را در سال آتی میلادی از دست داد. «پت ریدل» سردبیر این تیم در این خصوص گفت: برای تهیه فهرستی از اماکنی که باید در سال جاری مورد بازدید قرار گیرد، اسامی نقاطی با ویژگی های فرهنگی، غذایی، جشنواره های شاد و سواحل بکر را آماده کرده ایم. در گزارش تهیه شده نشنال جیوگرافیک، گشایش سفارت انگلیس در تهران و لغو تحریم های ضد ایرانی به منزله چشم انداز روشنی پیش روی صنعت گردشگری در ایران برشمرده شده است.

یادآور می شود: صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارا است و یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان از لحاظ امنیت برای گردشگران خارجی است. در سال ۲۰۰۶، در حدود ۷۵۰ هزار گردشگر خارجی از ایران بازدید کرده‌اند و این در حالی است که در این سال ۸۴۲ میلیون جهانگرد در دنیا سفر کرده‌اند. در نیمه نخست سال ۱۳۹۱، استان‌هایی که بیشترین گردشگر خارجی را داشته‌اند به ترتیب خراسان رضوی، ایلام، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، تهران، خوزستان، گیلان، سیستان و بلوچستان و کردستان اعلام‌شدند. به نظر می‌رسد دلیل دوم شدن ایلام در این مقاصد، ورود گردشگران عراقی از مرز ایلام به ایران است. همین قاعده برای سیستان و بلوچستان هم وجود دارد؛ گردشگران افغانستان و پاکستان از این مسیر به ایران می‌آیند./پ


منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار