رئیس پلیس راه خوزستان:
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به مثلث ترافیکی شامل انسان، راه و وسیله نقلیه و اضافه شدن شرایط محیطی گفت: تحلیل تصادفات نشان می دهد بالغ بر 70 درصد تصادفات و ناهنجاری های ترافیکی نشات گرفته از عامل انسانی است.
کد خبر: ۱۵۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 27 December 2015
سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: عامل انسانی همان عامل هوشمندی است که می تواند بر اساس شرایط محیطی، توانمندی خودرو، نوع راه، سرعت و اعمال رانندگی را تنظیم کند.

وی افزود: اگر بتوانیم روی عامل انسانی سرمایه گذاری کنیم و آموزش های درست رانندگی کردن و اعمال و مقررات راهنمایی و رانندگی را به خوبی ارائه کنیم تا 70 درصد موفقیت حاصل می شود.

سرهنگ قدرتی در خصوص عامل راه گفت: در صورت وجود جاده ایمن، برای رانندگان با احتیاط کمتر، نخستین خطا آخرین خطا نیست و راننده فرصت حیات دوباره را بدون تکرار اشتباه قبلی به دست می آورد.

وی افزود:اما اگر جاده ها فاقد مولفه ها و پارامترهای ایمنی لازم باشند ممکن است نخستین خطا، آخرین خطا باشد و راننده و سرنشینان جان خود را از دست دهند.

وی در خصوص ایمنی وسیله نقلیه ادامه داد: در چند سال اخیر در این زمینه سخت گیری لازم در مواردی از جمله ترمز ضد قفل، ایربگ (کیسه هوا) و ایمن سازی ساختار آیرو دینامیکی خودرو و بدنه انجام شده و به نتایج مطلوبی دست یافته ایم.

سرهنگ قدرتی اضافه کرد: البته هنوز به نقطه مطلوب نرسیده و برای رسیدن سطح تولیدات ساخت داخل به کشورهای پیشرو باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

رئیس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: کاهش تصادفات جاده ای از 28 هزار و 400 نفر سال 85 به زیر 17 هزار نفر در سال گذشته در کشور نشان می دهد که کارهای فرهنگ سازی و امینی جاده ها و خودروها نتیجه داده و با وجود افزایش جمعیت و خودروها از رشد افسار گسیخته غول ترافیک و تصادف جلوگیری شده و روند کاهشی داشته است.

وی در خصوص فرهنگ سازی و ارائه آموزش لازم در خصوص کنترل ترافیک و کاهش تصادفات گفت: حمل و نقل نقش اساسی در توسعه و رونق اقتصادی کشور دارد و مقوله ترافیک در جای جای زندگی شخصی و عمومی مردم رسوخ کرده و راننده، سرنشین و عابر نقش اساسی در این موضوع دارند.

سرهنگ قدرتی با اشاره به اینکه هر رفتاری در صورت تبدیل شدن به فرهنگ، بر روی جامعه اثر می گذارد افزود: وقتی مردم در حوزه ترافیک بپذیرند که رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به نفع آنهاست دیگر نیازی به استفاده قدم به قدم از پلیس، جریمه و اقدامات قهری نیست.

وی ادامه داد: نتیجه افزایش سطح آگاهی مردم و فرهنگ سازی و اقدامات آموزشی از طریق ظرفیت های رسانه ها، ارتقای انضباط ترافیکی، کاهش تصادفات و در امان ماندن خانواده ها از آثار منفی است.

وی اظهار کرد: برای تبدیل شدن یک رفتار به فرهنگ، زمان لازم است بنابراین باید همه دستگاه های فرهنگ ساز از جمله صدا و سیما، رسانه ها و آموزش و پرورش به منظور بیمه کردن نسل آینده وارد عمل شوند.

سرهنگ قدرتی خاطرنشان کرد: بزرگسالان باید در خصوص موضوعات ترافیکی و قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله استفاده نکردن از تلفن همراه در هنگام رانندگی، نحوه برخورد با خانواده در زمان رانندگی و بستن کمربند ایمنی، به درستی و با صداقت رفتار کنند تا نسل آینده هم الگوبرداری صحیحی داشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار