یک شهید گمنام که پیکر پاک و مطهرش حدود دو سال قبل در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دفن شده بود، 27 سال پس از شهادت احراز هویت و شناسایی شد.
کد خبر: ۱۵۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 27 December 2015
شهید حسین خان احمدی که سال 1367 در عملیات کربلای هشت در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد، با بررسی آزمایش پزشکی (DNA) احراز هویت و شناسایی شد.
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در این باره به ایرنا گفت: شهید خان احمدی دهم اسفند سال 66 به عنوان بسیجی داوطلب عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در 27 فروردین ماه سال 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
محمد علی طالع زاری افزود: شهید حسین خان‎ احمدی متولد اول فروردین 1332 در شهرستان آزادشهر است که پیکر مطهرش حدود دو سال قبل به عنوان شهید گمنام و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در گرگان تشییع و در دانشگاه گلستان به خاک سپرده شد.
وی خاطرنشان کرد: پدر شهید خان‎ احمدی در قید حیات نیستند اما همسر و چهار فرزند آن آلاله گلگون به نام های علی اصغر، علی، حسن و محمد پس از سال‎ ها چشم انتظاری پیراهن یوسف شان را در آغوش خواهند گرفت.
معاون بنیاد شهید گلستان گفت: قرار است روز دوشنبه هفتم دی ماه جاری میزبان خانواده شهید و همرزمان و دانشجویان در مراسم بزرگداشت آن شهید باشیم که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار