کد خبر: ۱۵۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 26 December 2015


رییس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان استان البرز گفت: طرح استعدادیابی این هیئت ورزشی به دلیل مشکل تردد معلولان درسطح شهر شکست خورد.

سعید براتی در گفتگو با مهر، اظهار کرد: با تلاشی مضاعف ۱۰۰ ورزشکار مستعد معلول را شناسایی کردیم و قصد داشتیم در پایگاه قهرمانی خود بر روی آن کار کنیم اما متاسفانه این طرح به سرانجام خوبی نرسید.

وی افزود: از این جمع ۱۰۰ نفره تنها ۲ نفر شرایط حضور در تمرینات را داشتند که یکی از آنها هم پس از مدتی به دلیل مشقت آمد و رفت عطای ورزش کردن را به لقایش بخشید.

براتی با بیان اینکه معابر شهری به هیچ عنوان برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است گفت: از سوی دیگر امکانات مناسبی برای جابجایی ورزشکاران معلول از درب منازل نداریم و این مشکلات کار ما را با دشواری بسیار روبرو کرده است.

رییس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان استان البرز با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جامعه را معلولان تشکیل می دهند گفت: این طیف جمعیتی حق دارد تا در برنامه های اجتماعی از جمله ورزش مشارکت کنند و مسئولان باید بستر لازم را برای تردد آنها مهیا کنند.

وی خاطرنشان کرد: استعدادهای ورزشی خوبی میان معلولان وجود دارد و می توان با کمی توجه بسیاری از آنها را جذب کرد و در رشته های مختلف ورزشی آموزش داد.

براتی ادامه داد: هیئت ورزش های جانبازان و معلولان استان البرز با همه محدودیت های موجود ارائه خدمات آموزشی رایگان را در دستور کار خود دارد اما در بخش ایاب و ذهاب و تردد ورزشکاران معلول نیاز به حمایت ارگان های مختلف از جمله استانداری و دستگاه های اجرایی دارد.

وی در پایان افزود: ورزشکاران معلول و جانباز البرزی در سال های اخیر به خوبی توانایی بالای خود را در میادین معتبر ورزشی نشان داده اند و این لیاقت را دارند تا مورد توجه بیشتری واقع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار