سردار"علي دولتي" ؛
اگر براي مقابله با کج‌روي‌هاي اجتماعي برنامه ريزي مناسبي صورت نگيرد ، ناامني و عدم احساس امنيت در جامعه شکل حاد تري به خود مي گيرد.
کد خبر: ۱۵۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 24 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينکه بي توجهي به آسيب هاي اجتماعي در جامعه جرم زا مي شود از شهروندان خواست نسبت به مقوله امنيت بي‌تفاوت نباشند.

سردار"علي دولتي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: اگر براي مقابله با کج‌روي‌هاي اجتماعي برنامه ريزي مناسبي صورت نگيرد ، ناامني و عدم احساس امنيت در جامعه شکل حاد تري به خود مي گيرد.

وي ادامه داد: اگر به آسيب‌هاي اجتماعي بي‌توجهي شود در نهايت اين آسيب ها به جرم تبديل شده و مشکلات عديده‌اي براي جامعه به وجود مي آورد بنابراين پيشگيري هميشه بهتر از درمان است.

فرمانده استان ايلام ادامه داد: برخي افراد با بدحجابي و آرايش غليظ خود زمينه ايجاد مزاحمت و رفتارهاي غيراخلاقي را براي ديگران فراهم مي‌کنند، بنابراين خانواده‌ها بايد مراقب تبليغات شوم ماهواره باشند.

وي با تاکيد بر اين نکته که پليس مخالف استفاده از فناوري‌هاي نوين نيست،گفت: استفاده نادرست از برخي ابزارهاي جديد ازجمله ماهواره و اينترنت موجب از هم پاشيدن بنيان خانواده و افزايش جرم در جامعه مي‌شود، ضروري است خانواده‌ها، نهادهاي فرهنگي و مسئول به‌صورت جدي در اين زمينه آگاهي‌بخشي کنند.

اين مقام مسئول بابيان اينکه هجمه‌هاي فرهنگي دشمن بر جامعه تأثير گذاشته و مي‌طلبد همه دستگاه‌ها ازجمله مدارس، دانشگاه‌ها و دستگاه‌هاي مسئول در اين حوزه از طريق آموزش همگاني نسبت به آسيب‌هاي فضاي مجازي و بخصوص ماهواره به جامعه آگهي‌بخشي کنند، خاطرنشان کرد: براي جلوگيري از آسيب‌هاي اجتماعي تلاش‌هاي پليس به‌تنهايي کافي نيست و ادارات موظف هستند در اين راستا اقدام کنند.

سردار دولتي تأکيد کرد: در بحث فرهنگي و اجتماعي، فرمانداري‌ها و دستگاه‌هاي خدمات‌رسان براي جلوگيري و بروز ناهنجاري‌هاي اجتماعي مجدانه تلاش کنند؛ پليس هم در کنار آنها هست هر جا نياز به ورود پليس باشد در آمادگي کامل هستيم.

اين مقام مسئول، بافت جغرافيايي، ضعف صنعت، بيکاري، آثار و تبعات جنگ باعث شده ايلام داراي مشکلات ويژه‌اي باشد و اين مشکلات موجب بروز برخي جرايم مي‌شود که نيازمند حمايت بيشتر مسئولان است.

وي بابيان اينکه فقر، تورم و بيکاري بحث‌هاي امنيتي را تحت تأثير قرار مي‌دهد، تصريح کرد: اعتقادات مذهبي مردم و تلاش شبانه‌روزي پليس موجب ايجاد امنيت پايدار در سطح استان شده است.

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به برخورداري مردم ايلام از اعتقادات قوي مذهبي، گفت: اين مهم در بسياري از موارد از کج روي‌ها جلوگيري مي‌کند.

وي ادامه داد: امنيت يک مقوله نسبي بوده که اجتماع و مردم محور است، اگر مردم در کنار پليس نباشند قطعاً امنيت مطلوب حاصل نمي‌شود بايد گفت، در واقع پليس نگه‌دارنده امنيت و عامل برخورد با مخلان امنيت است.

اين مقام مسئول، مهاجرت از روستاها به شهر ايلام و شکل‌گيري پديده حاشيه‌نشيني را موجب کج روي‌ها و آسيب‌هايي در برخي مناطق شهري و موجب بروز جرم دانست و خاطرنشان کرد: شکل‌گيري شهرک‌هاي غيرمجاز در حاشيه شهر ايلام موجب بروز مشکلاتي مي‌شود، بنابراين مسئولان امر بايد به فکر جلوگيري از ساخت‌وسازهاي غيرمجاز باشند تا مشکلات امنيتي، اجتماعي و فرهنگي پيش نيايد.

سردار دولتي با تأکيد بر اينکه مهاجرت به شهر موجب سوق پيدا کردن افراد به سمت‌وسوي قاچاق، شغل‌هاي کاذب و درنتيجه وقوع جرايم مي‌شود، افزود: وقتي شخص به شهر مهاجرت مي‌کند و هيچ شغلي ندارد مجبور به انجام سرقت و ديگر کارهاي خلاف مي‌شود لذا با جلوگيري از مهاجرت به شهر به نحوي يک اقدام پيشگيرانه بسيار باارزش انجام داده‌ايم./پ

منبع:
پایگاه خبری پلیس ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار