قطار شهری شیراز به طور کلی دارای 6 خط به طول جمعا 90 کیلومتر است.
کد خبر: ۱۵۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 23 December 2015
خط یک این پروژه از جنوب شرق شهر (میدان گلسرخ) و از طریق بولوار مدرس، میدان ولی عصر، میدان نمازی، میدان قصردشت، کوچه گلخون، حاشیه بزرگراه چمران تا شمال غرب شیراز (میدان میرزا کوچک خن و میدان احسان) امتداد دارد.
خط دو نیز از میانرود در جنوب شهر شیراز آغاز شده و پس از گذر از تقاطع بزرگراه امام خمینی (ره) و بلوار عدالت و میدان امام حسین (ع)، میدان آزادی، ایستگاه حر، میدان قائم، حافظیه، بلوار گلستان، میدان دلگشا، به سعدیه منتهی می گردد.
ایستگاه در دست ساخت میدان امام حسین (ع) نیز ایستگاه مشترک بین خط یک و دو خواهد بود.
خط سوم نیز با 16 کیلومتر طول پل معالی آباد را از طریق بزرگراه دکتر حسابی، شهرکهای شهید بهشتی، حافظ، بزین، استقلال و گلستان به مرکز شهر صدرا متصل می کند.
حدود چهار کیلومتر از ابتدای این خط به شکل تونل و مابقی مسیر بصورت همسطح اجرا خواهد شد.
خط چهار قطار شهری شیراز نیز از میدان احسان در شمال غرب شیراز آغاز و با عبور از بولوارهای فرهنگ شهر، پاسداران و استقلال، به چهارراه گمرک و خیابان های مشیرکهنه و نو و دروازه کازرون و در نهابت به بلوار مدرس ختم می شود.
خط پنج مترو شیراز نیز بنا است از محله سعدی و باغ دلگشا شروع شده و با گذر از بولوار پیرنیا و بولوارهای زینبیه و دلاوران بسیج به جنوب شهر و شهرک کوشک میدان متصل شود.
خط 6 قطار شهری شیراز نیز از بولوار مدرس آغاز و با عبور از طول بزرگراه رحمت و بولوارهای شهید مطهری و زرگری، به ابتدای بزرگراه چمران خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
چرا بولوار رحمت آخرین خطه؟این بولوار از شلوغ خیابون های شیرازه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار