اسماعیل ارزانی فرماندار شهرستان اهواز در واکنش به خبرهای منتشر شده مبنی بر حضور اعضای شورای شهر در انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار تابناک خوزستان گفت: تاکنون بخشنامه ای مبنی بر قانونی بودن ثبت نام اعضای شورای شهر در انتخابات مجلس وجود ندارد.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر و تمامی مسئولانی که پست دولتی دارند می بایست در مدت قانونی در نظر گرفته شده، که شش ماه پیش از آغاز ثبت نام است، استعفای خود را رسماً اعلام کنند لذا باتوجه به اتمام این فرصت، اعضای شورای شهر نمی توانند در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاندید شوند.

ارزانی افزود: تا کنون هیچ یک از اعضای شورای شهر برای حوزه انتخابیه اهواز در انتخابات ثبت نام نکرده اند و ثبت نام آنان درصورت عدم استعفا از سمت خود در شورای شهر غیرقانونی خواهد بود.

به گزارش تابناک خوزستان طی روزهای گذشته و پس از آغاز زمان ثبت نام داوطلبان ورود به بهارستان، اخبار و تصاویری از ثبت نام برخی از اعضای شورای شهر از جمله اهواز در حوزه های انتخابیه برخی شهرستان های استان خوزستان منتشر شده بود.

این در حالی است که اعلام وزارت کشور مبنی بر عدم اجرای مصوبه اخیر مجلس در انتخابات اسفندماه، ناظر به ممنوعیت اعضای شوراها برای ثبت نام در انتخابات مجلس در هر حوزه انتخابیه ای است.

بعبارت دیگر مصوبه اخیر نمایندگان مجلس، که بر اساس آن اعضای شوراها برای کاندیداتوری در هر جای کشور می بایست شش ماه قبل از عضویت در شورا استعفا بدهند، به دور آینده موکول شده است ولی بر اساس قانون قبل که در این دوره هم جاری است (یعنی جزء ب ماده29 قانون انتخابات) اعضای شورا در انتخابات امسال در صورتی می توانند در حوزه انتخابیه محل خدمت شان ثبت نام کنند که شش ماه قبل استعفا داده باشند.