سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: برای اینکه کاروانسرای بازار قدیم دزفول حالت کاربردی تری داشته باشد قصد داریم از آن به عنوان محلی برای عرضه صنایع دستی به صورت نمایشگاه و گالری استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۵۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 23 December 2015

یعقوب زلقی با بیان اینکه مرمت و بازسازی کاروانسرای بازار قدیم دزفول یکی از پنج پروژه میراث فرهنگی دزفول در سال ۹۴ است، اظهار کرد: اعتبار این بازسازی از سوی سازمان میراث فرهنگی استان تامین شده و متولی از صفر تا صد بازسازی پروژه، میراث فرهنگی دزفول است و به هیچ ارگان و نهاد دیگری در این شهرستان مرتبط نیست.

وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی کاروانسرای بازار قدیم دزفول تاکنون پیشرفت ۶۰ درصدی داشته، افزود: از تیرماه سال جاری این عملیات را آغاز کرده‌ایم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال، کاروانسرای بازار قدیم به صورت کامل بازسازی و مرمت شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای پس از مرمت نهایی این کاروانسرا در دستور کار ما است، عنوان کرد: برای اینکه این اثر حالت کاربردی تری داشته باشد قصد داریم تا پس از مرمت از آن به عنوان محلی برای عرضه صنایع دستی به صورت نمایشگاه و گالری و یا غرفه در جشنواره‌های سنتی استفاده کنیم.

زلقی ادامه داد: با توجه به اینکه کاروانسرا در میان بازار تاریخی قرار دارد با انجام طرح مذکور، به شدت تاثیر گذار شده و مورد استقبال مردم و گردشگران قرار خواهد گرفت.

وی قدمت این کاروانسرا را مربوط به زمان صفویان دانست و تصریح کرد: متأسفانه در پنج سال اخیر به دلیل برخی ضعف‌ها و ناهماهنگی‌ها قسمتی از این بنای با ارزش تخریب شد و تنها یک شاکله اصلی از محل اجتماع که به صورت راسته است از آن باقی مانده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول اظهار کرد: بنابراین ما سعی می‌کنیم با مرمت این اثر از آن به عنوان یک نماد تاریخی منحصر به فرد استفاده کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار