آخرین گزارش ستاد دیه کشور حاکی از این است که در آستانه سال نو، بیش از ۸ هزار زندانی نیازمند همچنان در زندان به سر می‌برند و چشم انتظار کمک خیرین برای آزادی هستند.
کد خبر: ۱۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴ 17 March 2015

به گزارش تابناک فارس،به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور؛ آمار موجودی زندانیان غیر عمد طبق آخرین گزارش‌گیری، 8 هزار و 171 محکوم بوده است که این تعداد، یک هزار و 136 نفر مربوط به تصادفات رانندگی،‌830 نفر مربوط به دیه حوداث کارگاهی و شبه‌عمد، 4 هزار و 123 نفر مربوط به محکومیت‌های مالی، یک هزار و 669 مربوط به مهریه و 413 نفر مربوط به نفقه است.

براساس این گزارش مبلغ مورد نیاز برای آزادی این تعداد زندانی، حدود 450 میلیارد تومان است.

استان فارس با 1029 زندانی غیرعمد، بیشترین و استان قزوین با تعداد 72 زندانی کمترین آمار زندانی را داراست.

استان‌های خاص

استان‌های ایلام، بوشهر و یزد، « هرکدام با 1 نفر زندانی نفقـه » کمترین آمار را دارند. استان‌های ایلام با 16 نفر، آذربایجان‌غربی و هرمزگان با 17 نفر و خراسان شمالی با 18 نفر زندانی« کمترین آمار زندانیان مهریه» را دارند.

استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان و تهران « بیشترین‌ زندانیان‌ تصادفات رانندگی » را دارا هستند.

پرونده‌های حوادث کارگاهی رو به افزایش هستند

علیرغم کاهش قابل ملاحظه تعداد زندانیان رانندگی متاسفانه هم اکنون در رابطه با حوادث کارگاهی و موضوعات مربوط به جرائم شبه‌عمدی با رشد فاحشی روبرو هستیم؛ پرونده‌هایی که به سبب سقوط بالابر غیر استاندارد، ریزش آوار ساختمانی ، ریزش چاه ، گاز گرفتگی و.... در ستادهای دیه تشکیل شده است.

تصادفات روستایی رشد بالایی دارند

به دلیل افزایش تولید خودرو و به طبع تردد خودروهای بیشتر در مسیرهای غیراستاندارد و عمدتاً باریک و کم‌نور جاده‌های روستایی آمار تلفات و مصدومان رانندگی در این مسیرها با رشد چشمگیری همراه بوده است که توجه بیشتر به این موضوع از جمله الویت‌ها باید قرار گیرد.

در این ستاد سعی شده با صرفه جویی در ابزار مکانی و کاری ، نیروی انسانی و هزینه‌ها این رسالت بزرگ خدمت‌رسانی به هموطنان انقلابی و مومن انجام پذیرد .

برچسب ها: زندانی ، زندان ، دیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار