مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تنکابن گفت: یک کارگاه بزرگ مبل‌سازی در بخش خرم‌آباد تنکابن بر اثر آتش‌سوزی به تلی از خاکستر تبدیل شد.
کد خبر: ۱۴۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴ 21 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، مهرداد کیا اظهار کرد: صبح روز گذشته یک کارگاه ساخت مبل و لوازم چوبی در محله شاقوزکتی بخش خرم‌آباد تنکابن حدود 6 صبح طعمه شعله‌های آتش شد و پس از دو ساعت تلاش واحدهای آتش‌نشانی مستقر در تنکابن، خرم‌آباد، شیرود و نشتارود آتش خاموش شد، اما این واحد کارگاهی و متعلقات داخل آن به‌علت وجود مواد خام به‌ویژه چوب‌های نراد که بسیار آتش‌زا هستند به خاکستر تبدیل شد.

وی با بیان اینکه کارگاه مبل‎سازی مملو از چوب‌های صنعتی بوده است و دامنه آتش‌سوزی به‌سرعت و قبل از حضور آتش‌نشانان گسترش یافت، افزود: بیشتر اقلام موجود در کارگاه در آتش سوخت و اقدامات آتش‌نشانان علاوه بر کنترل و اطفای حریق، به جلوگیری از گسترش دامنه آتش به اطراف کارگاه به‌ویژه ساختمان‌های پیرامون آن معطوف شده است.

مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تنکابن بیان کرد: علت این‌گونه حوادث در کارگاه‌های صنایع چوبی بیشتر می‌تواند اتصال برق­ یا بی‌احتیاطی‌های ناشی از رعایت نکردن اصول ایمنی باشد که علت حادثه دیروز در حال بررسی است و گفته می‌شود به احتمال زیاد به‌دلیل اتصال برق بوده است.

کیا ادامه داد: رعایت نکات و اصول ایمنی از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها یک اصل مهم و حیاتی است و بیمه کردن این مراکز نیز راهکار مناسبی است تا در صورت بروز حوادث، خسارات ناشی از آن به‌نحوی جبران شود.

وی در پایان گفت: همواره در انجام عملیات اطفای حریق و براساس جو حاکم در این‌گونه موارد برخی از مردم احساس می‌کنند که می‌توانند به آتش‌نشانان کمک کنند، لذا خودسرانه وارد عمل می‌شوند در صورتی‎که بهترین کمک مردم در بروز حوادث می‌تواند اطلاع‎رسانی به‎موقع و اجازه دادن به نیروهای امدادی برای سرعت عمل بیشتر است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار