معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:
فرصت های سرمایه گذاری در این استان پس از رفع تحریم ها باید در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی گذاشته شود.
کد خبر: ۱۴۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱ 20 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: فرصت های سرمایه گذاری در این استان پس از رفع تحریم ها باید در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی گذاشته شود.
حشمت الله عسگری روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: در آستانه رفع تحریم ها معرفی فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری در استان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در دستور کار مسئولان قرار دارد.
وی افزود: فرآیند یکنواخت و همگنی در حوزه سرمایه گذاری استان تاکنون وجود نداشته و به همین منظور با راه اندازی وب سایت در صدد معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در ایلام هستیم.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: هدف از راه اندازی این وب سایت ارائه خدمات و شناخت مزیت های سرمایه گذاری در استان در بخش های مختلف صنعت ، کشاورزی ، بازرگانی و ... به سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
عسگری تاکید کرد: در کنار معرفی مزیت های سرمایه گذاری طرح های اقتصادی توجیه دار و ظرفیت های کمی استان در زمینه های مختلف نیز در اختیار فعالان اقتصادی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران با مراجعه به این وب سایت و به صورت غیر حضوری می توانند نسبت به قابلیت ها و ظرفیت های استان شناخت پیدا کرده و طرح ها و ایده های خود را بر اساس نیاز استان ارائه دهند.
معاون اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: تامین سرمایه در گردش فعالان بخش کشاورزی بویژه در حوزه دام و طیور از مشکلات تولیدکنندگان استان است و با توجه به معضل بازپرداخت تسهیلات اعطایی تصمیم گرفته شد منابع مورد نیاز از صندوق توسعه ملی به منابع داخلی بانک ها در قالب قرارداد جدید آورده شود تا هم امکان بخشودگی جرائم باشد و هم به صورت مدت دار تقسیط شوند.
عسگری گفت: بانک های عامل نیز باید در تامین وثایق مورد نیاز ارزیابی مجددی داشته و بر اساس قرارداد جدید نسبت به اخذ وثیقه اقدام کنند.
وی اظهار کرد: میزان تولید گوشت سفید و قرمز در ایلام بیش از نیاز و مصرف مردم استان است و باید با رقابت پذیر کردن تولید زمینه صادرات این محصولات را به بازارهای داخلی و خارجی فراهم کنیم.
عسگری همچنین بر بازسازی و نوسازی امکانات و تجهیزات و فرآیند عرضه محصولات دامی در استان تاکید کرد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار