مدیر جهاد کشاورزی دهلران از پیش بینی برداشت 30هزار تن ذرت از مزارع این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۱۴۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 20 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر جهاد کشاورزی دهلران از پیش بینی برداشت 30هزار تن ذرت از مزارع این شهرستان خبرداد.
تورج کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز برداشت ذرت در دهلران پیش بینی کرد: از 2 هزار 400 هکتار سطح زیر کشت ذرت دانه ای و علوفه ای در این شهرستان 10هزار تن ذرت دانه ای و 20هزار تن ذرت علوفه ای برداشت شود.
وی با اشاره به فعالبت 12 دستگاه کمباین در کار برداشت ذرت دانه ای و علوفه ای در این شهرستان گفت: به دلیل کمبود آب امسال کاشت ذرت در شهرستان کاهش داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران با اشاره به اینکه سالانه 12 هزار هکتار از اراضی دهلران به کشت ذرت اختصاص داشت یادآور شد: هر ساله بیش از 70 هزار تن ذرت در این شهرستان برداشت می شد که امسال بدلیل کم آبی سطح زیر کشت شهرستان کاهش یافت.
وی از کاهش 70 درصد سطح زیر کشت ذرت در این شهرستان مرزی خبرداد و گفت: در راستای اسفاده بهینه از آب و کاشت محصولات جایگزین ذرت که به آب کمتری نیاز دارند امسال سطح زیرکشت کاهش یافته و میزان برداشت نیز کاهش خواهدداشت.
کرمی از کاهش 65 درصدی برداشت ذرت در این شهرستان خبرداد و گفت: متناسب با کاهش سطح زیر کشت شاهد کاهش برداشت نیز خواهیم بود.
وی گفت: برنامه ریزی و تلاش در جهت پرداخت به موقع بهای ذرت به کشاورزان از مهمترین برنامه هایی است که باید در دستور کار متولیان قرار گیرد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار