کد خبر: ۱۴۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 19 December 2015


طرح سراسری جنگلانه با همکاری مردم و نهادهای مردمی در مراتع و جنگل‌های آسیب‌دیده استان البرز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، طرح ملی جنگلانه با هدف ترویج فرهنگ حفظ پوشش گیاهی در طبیعت با حضور برجسته سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان محیط زیست، همیاران طبیعت و حمایت معنوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به اجرا درآمد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، نقش مردم را در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور ضروری دانست و اعلام کرد هیچ کشوری و در هیچ سطحی بدون کمک مردم قادر نخواهد بود از سرمایه ارزشمند خود در بخش منابع طبیعی محافظت نماید.

محمد فرضی اظهار امیدواری کرد: با حمایت همه مردم و مسئولان از این طرح در مقابله با مخاطرات زیست‌محیطی اقدامات موثری انجام شود.

وی با اشاره به چالش‌ها و مخاطرات زیست‌محیطی مانند وقوع سیل در سال جاری که متاسفانه باعث از دست دادن تعدادی از هموطنانمان شد، بیان داشت: با توجه به سرعت روز‌افزون تغییرات اقلیمی، همگان با حفاظت از منابع ارزشمند طبیعی که خداوند به ما عطا فرموده قادر خواهیم بود، تاثیرات منفی آن را به حداقل برسانیم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان البرز افزود: در روزی که به نام سبز شدن و جنگلانه نام گرفته است، این اداره کل در حمایت از اقدامات مشارکتی در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی در کل استان آمادگی دارد.

به گفته فرضی طرح جنگلانه با هدف، ترمیم و احیای عرصه‌های جنگلی و مرتعی، حفاظت ازتنوع زیستی، شناخت و حمایت از گونه‌های بومی و در معرض خطر و سرانجام آشنایی با روش کاشت آن‌ها از امروز در روستای سیجان شهرستان‌های کرج، طالقان و روستای پلنگ‌آباد اشتهارد به اجرا درآمد.

این طرح سال گذشته برای اولین سال در 14 استان کشور از جمله استان البرز اجرا شد و امسال در همه استان‌های کشور در راستای کمک به جنگل‌ها، عرصه‌های منابع طبیعی و فضای سبز اجرا می‌شود.

اجرای طرح جنگلانه در استان البرز با کشت نهال‌های ارس، زرشک، زالزالک، بنه، بادام، سماق، گردو جنگلی و بذرکاری با بذر بادام کوهی در روستاهای سیجان، طالقان و پلنگ‌آباد به اجرا درآمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار