سخنان نماینده معزز ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه پیرامون حوادث اخیر شامل محورهایی است که نیاز به توضیح دارد و از آن جمله این که ایشان در بخشی از بیانات خود آورده‌اند: « مسائل را باید به عنوان مجموعه دید و نه به صورت برش‌هایی از یک حادثه خاص که ممکن است حادثه تلخی اتفاق بیافتد اما باید دید چه کسانی و چه عواملی به شکل‌گیری حادثه منتهی شده است» .
کد خبر: ۱۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱ 16 March 2015

به گزارش تابناک فارس و به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، دفتر این نهاد با توجه به حوادث اخیر پیش آمده در سومین حرم اهل‌بیت علیه‌السلام شهر مقدس شیراز، بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: بعضی کسانی که آزادی نظر و دانستن را حق هر فرد می‌دانند وقتی شخصیتی چون نماینده رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در مورد حادثه‌ای که در این حجم بازتاب داشت اظهار نظر می‌کنند، آن را دخالت ارزیابی کرده و اظهارنظرهای دلسوزانه و منطقی ایشان را بر نمی‌تابند .

در این بیانیه افزوده شده است: سخنان نماینده معزز ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه پیرامون حوادث اخیر شامل محورهایی است که نیاز به توضیح دارد و از آن جمله این که ایشان در بخشی از بیانات خود آورده‌اند: « مسائل را باید به عنوان مجموعه دید و نه به صورت برش‌هایی از یک حادثه خاص که ممکن است حادثه تلخی اتفاق بیافتد اما باید دید چه کسانی و چه عواملی به شکل‌گیری حادثه منتهی شده است» .

در این بیانیه تصریح شده است: نماینده ولی فقیه در فارس در سخنان خود اظهار داشته‌اند که مسئله باید مجموعه‌ای مورد ارزیابی قرار گیرد و همه کسانی که دست‌اندر کار این مسائل هستند باید مسائل را ریشه‌یابی کنند و همه سناریوهای اخیر را که طراحی و اجرا شده است مورد نظر قرار دهند والا ممکن است اگر به برش خاصی از یک حادثه توجه شود به قلب حقیقت و دگرگون نشان دادن حقیقت منتهی شود.

* حرکات سخیف فیزیکی و خشونت‌آمیز، محکوم و غیر قابل دفاع است

این بیانیه اضافه کرده است: نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرده‌اند که پنجره‌های فتنه در این استان در حال بازگشایی است و عده‌ای برای اینکه استان فارس را از آرامش و مسائل اصلی دور نگه دارند، دارند دریچه‌های فتنه را آرام آرام می‌گشایند.

دفتر نهاد در ادامه متن خود خاطرنشان کرده است: معظم له در جای دیگری از بیانات خود با اشاره به یک توصیه اخلاقی، هشداری در قالب ضرب‌المثل بدون ذکر شخص خاصی بیان داشتند که: «انسان اگر باد بکارد طوفان درو می‌کند» و منظور از این ضرب‌المثل چیزی جز این نبود که افراد متوجه شوند و مروری به سخنان و به ویژه عملکرد خود داشته باشند و ببینند که چه کرده‌اند که زمینه‌ساز چنین واکنشی شده است و این هرگز به معنی تأیید حرکت‌های افراطی نیست چرا که حرکت‌های سخیف و فیزیکی و خشن قطعاً محکوم و غیر قابل دفاع است.

نگارندگان این بیانیه در مطلب خود تصریح کرده‌اند: عقده‌گشایی سیاسی برخی رسانه‌ها دیگر مطلبی است که نماینده ولی‌فقیه در خطبه‌های نماز ایراد کرده و هشدار داده‌اند برخی افراد از آب گل‌آلود ماهی گرفته و با سیاست‌زدگی ناشی از بی‌تقوایی، از هیچ تهمتی فروگذاری نکرده و به صراحت از انواع برچسب‌های ناچسب برای نیل به اهداف خود استفاده کرده‌اند .

در این بیانیه همچنین آمده است: نماینده ولی‌فقیه متذکر شده‌اند اگر اقدام خشن کار نادرست و غیر‌قانونی (که حق هم همین است) شکستن مصوبه‌های شورای تامین شهرستان نیز کاری نادرست است که باید هر دو را در کنار هم ارزیابی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: معظم له از پر دغدغه‌ترین افراد نسبت به مسائل ارزشی و فرهنگی بوده و هستند و حفظ روحیه آرمان‌خواهی را در بین آحاد مردم به ویژه جوانان بسیار ضروری و حیاتی می‌دانند و اجازه نخواهند داد به بهانه‌های واهی فتنه گران و فرصت‌طلبان جوانان را دلسرد و مأیوس کنند و از این رو بیان میکنند شیراز دیگر شیراز دوران طاغوت نیست و زمان آن خواب سپری شده است.

در پایان این بیانیه از علما، مسئولان، جامعه روحانیت، جامعه اساتید، ائمه جمعه استان فارس، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بسیجیان، طلاب و دانشجویان، رجال سیاسی و آحاد مردم که با بیانیه ها و پیام‌های خود حمایت قاطع را از حریم ولایت و نماینده ولی فقیه ابراز داشته‌اند ، کمال تشکر و قدردانی به عمل آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار