معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه به یک‌میلیون و 200 هزار مشترک استان خدمات‌رسانی می‌شود، گفت: برق به قیمت واقعی به مشترکان فروخته نمی‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 17 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، رضا غفاری پیش از ظهر امروز در همایش بهبود کیفیت توان و کنترل توان راکتیو در شبکه‌های توزیع برق در راستای طرح جهادی کاهش تلفات که در باشگاه برق برگزار شد، اظهار کرد: شرکت توزیع برق مازندران در بین شرکت‌های خدماتی پیشتاز است، بدون وقفه به‌صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی به بیش از یک‌میلیون و 200 هزار مشترک برق دارد.

وی با اشاره به اینکه بومی‌سازی یکی از شاخص‌های عملکردی در راستای اقتصاد مقاومتی است و مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد، افزود: برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی شرکت توزیع برق مازندران اقدامات موثری برای بومی‌سازی تولیدات داشته است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق مازندران با اعلام اینکه صنعت برق با چالش‌های زیادی مواجه است، اضافه کرد: برق به قیمت واقعی به‌دست مشترکان نمی‌رسد.

این مسئول بیان کرد: از لحاظ اتصالی، انرژی هر کیلووات 990 تومان از تولیدکننده خریداری می‌شود و به‌طور متوسط با قیمت 60 تومان به مشترکان فروخته می‌شود.

غفاری با اعلام اینکه کشور از لحاظ توزیع برق به خودکفایی صد درصدی رسیده است، گفت: با افزایش بهره‌وری سیستم و پاسخ مثبت دادن به مشترکان مسئولیت شرکت توزیع برق نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های نوین در شرکت توزیع برق باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: به‌منظور کاهش تلفات مانورهای فنی و عملیاتی متعددی در سطح استان اجرا شد و تأثیر مثبتی بر عملکرد داشت.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق مازندران یکی از راه‌های کاهش تلفات برق را نصب سریع خازن دانست و گفت: کاهش تلفات انرژی در کنترل توان راکتیو و بهبود پروفیل ولتاژ از جمله پیامدهای کاهش تلفات با نصب سریع خازن است.

در این همایش مطرح شد، تلفات شبکه‌های برق در کشور 14 درصد است که میانگین سایر کشورها 8.4 است این در حالی است که میزان 14 درصدی تلفات شبکه برق در کشور متغیر است در برخی از شبکه‌های توزیع به 18 تا 25 درصد هم می‌رسد.

برای یک درصد کاهش تلفات نیاز به سرمایه‌گذاری 21 هزار میلیارد ریالی است و در مصرف سوخت هم برای این میزان 9 هزار میلیارد ریال هزینه صرف می‌شود.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار