کد خبر: ۱۴۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 16 December 2015

سعید معزی

انتخابات پيش رو از جمله انتخاباتي است كه هشيار ي و وزانت مي طلبد. چنان كه بيشتر فرمودند در يك ييچ تاريخي قرا داريم. پايان يافتن برجام بارقه اميد را در ميان قاطبه مردم بيشتر كرده است ، لذا شايسته است كه احزاب طرفدار دولت با حضور در ميان مردم از اهيت پايان برجام و انتخابات سخن بگويند.

صد البته اين تذكر بيشتر شامل خودمان مي شود. قصد جسارت به محضر سياست ورزان و فعالين سياسي نداريم . تمرين قلم مي كنم از سويي به اندازه توان تكليفم را بعنوان يك شهروند انجام مي دهم .

بعداز استقرار دولت تدبير بنده در روزنامه ساوالان و هفته نامه هاي چشمه اردبيل ، فروغ آذربايجان و اميد اردبيل درخصوص ضرورت آگاهي سازي در ميان عامه مردم از سوي اصلاح طلبان شهر مان مواردي را مطرح كردم .

از آنجايي عده اي از دوستان دنبال منافع شخصي بودند اين امر مهم به فراموشي رفت احساس مي شود تدبير و اعتدال و پيامد آن آنگونه كه مد نظر بوده در ميان عامه جا نيفاده است .

همين امر موجب شده كه برخي كانديداها در حاشيه شهر و پاره اي از محافل با تابلو اعتدال در صدد تخريب باشند. حافظه ضعيف ما قوت قلب تندروها شده است . فضاي شهر مان در حال حاضر غبار آلود است . لذا حضور اصلاح طلبان بدون در نظر گرفتن منافع شخصي احساس ميشود . كه اگر اين حضور از همين امروز شروع نشود قافيه را باخته شده ببينيد.

نمونه اي را بيان مي كنم كه عمق فاجعه را بدانيد و البته ميدانيد . فرزند يكي از مشاوران استاندار محترم در ستاد فردي است كه كوچكترين اعتقادي به مردم ،حزب و اعتدال ندارد.

هرجا قدرت است حضور دارد . اصلاح طلبان شهر با توجه به قراين و نشانه ها حالت گسست با طبقات اجتماعي پيدا كرده اند، كه تداوم چنين امري بس خطرناك خواهد بود.

اولا معيار هاي اصلاح طلبي در افكار عمومي درست تبيين نشده است . دوم هركسي از راه ميرسد اعتدالي مي شود بدون آن سابقه سياسي داشته باشد، سوم آنكه نيروي سياسي و تخصصي در مجلس نياز داريم نه نيروي صرفا اجرايي !

به نظر بنده مجلس آينده بايد مقوم دولت و تداوم اعتدال باشد . اصرار برقانون اساسي بعنوان ميثاق و حمايت از اهل قلم و آزادي بيان و مطبوعات ، البته با در نظر گرفتن منافع ملي نه شخصي ،ما نماينده مردم نياز داريم نه اشخاص ، افراد ودوستان . برخي كانديداها مردم را از انديشه سياسي دور ميكنند . بيشتر برطبل عوام زدگي مانور ميدهند اين ها افشا نشود در مقابل تاريخ بايد پاسخگو باشيم .

براداران! خماري قدرت و ثروت دامن پاره اي از اصلاح طلبان راگرفته است از سويي حضور نمايندگان ادواري كه امتحان خود را پس داده اند فضا را برانديشه اعتدال و تدبير اصلاح طلبان تنگ كرده است .

هر چند اصول گرايان نيز دچار تشتت هستند اما تكليف شان را با دولت نهم و دهم اعلام نكرده اند و از مردم عذر خواهي ننموده اند ، اما مصرند برفتح مجلس از هر طريق ممكن ، من جمله رواج طايفه گرايي در انتخابات ...

وقتي اصلاح طلبان مدعي هنوز موضع شفافي در مقابل اعتدال و تدبير نگرفته ، انتظار از وي جهت تنوير افكار عمومي را نداشته باشيد . بنده پيشنهادي ميدهم كه نمايندگان ادواري را از ليست حذف شود روي افراد جديد كه داراي پتانسيل بالاي دارند سرمايه گذاري گردد .

ادواري ها اگر توانايي داشتند كارهاي مهم در جهت توسعه استان انجام ميدادند . آزمودن خطاست . پرونده آنان را باطل اعلام شود. به خود جرات دهيم افراد توانمند سياسي را شناسايي كنيم و به مردم اطلاع رساني صحيح و معقول داشته باشيم .

خطايي كه دچار شديم از روزي كه دولت تدبير و اعتدال استقرار يافته از بركات برجام و حضور اعتدال و مشکلات کشور در هشت ساله بنام عدالت و وقوع اختلاس هاي ويران كننده و يا قدرت گرفتن ايران در منطقه با وجود مخالفت كشورهاي منطقه ... افكار عمومي بدرستي روشن نشده است .

با پوزش از اصلاح طلبان شهرمان كوتاهي كرده ايم هنوز هم دير نشده دست به اقدام تبليغي آنچه واقعيت هست بگوييم .

البته نمايندگان ادواري را بايد استثنا قايل شد كسي كه عملا از دولت تدبير حمايت ميكند و شخص رييس از وي تشكر و قدر داني مي نمايد بايد قدردانش بود . چهره هاي كه اصلا انديشه سياسي ندارند به مردم معرفي كنيد نماينده مردم بايد يك فعال سياسي باشد كه يكي از ايرادات نمايندگان ما نداشتن انديشه سياسي بوده و هست . كانديداها با يد در يكي از مسايل سياسي ، اجتماعي و فرهنگي ، اقتصادي و ديني صاحب نظر باشد .كانديداي طبل تو خالي يعني رانت و تحقير آرمان مردم ،اين مهم جزو وظايف اصلي نخبگان شهر است كه چنين افرادي را به مردم معرفي نمايند ...

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
برخی از این آقایان از سیاست صرف سر در نمیاورند، معنی اقتصاد سیاسی را نمی دانند، در مورد مسائل زنان می گویند مطیع بالا هستیم و غیره
خیلی زمانه ی بدی است که افراد جاهلانه شجاعت می ورزند و افراد آگاه می خزند به گوشه ای چون کسی زبان شان را نمی فهمد.
این آقایان سالها اندیشه سیاسی را از جامعه زدوده اند تا همواره در فضای ایلی قهرمان بازی کنند.
آن ده سال پیش هم اصولگراها از این فضای قهرمان بازی استفاده بردند.
کاندیدایی که فرق راست و چپ را نشناسد نباید تأئید شود.
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
فرق بین اصولگرایان و اصلاح طلبان اینه که وقتی اصلاح طلبان به قدرت میرسند احساس می کنن که تا آخر دنیا روی کارن و مستانه بر اسب قدرت و مقام می تازن ولی اصولگرایان همیشه به فکر آینده بوده و برای زمانی هم که قدرت را ازدست بدهن برنامه ریزی میکنن مانند کادرسازی در ادارات و نهادها. در واقع در حال حاضر هم اصولگرایان قدرت کافی را در بدنه میانی دولت و نهادهای اجرایی در دست دارن. پس مدیران اصلاح طلب عزیز همچنان مست بر اسب قدرت بتازید به فکر پایین آمدن هم نباشید که تا آخر دنیا روی کارید!!! با این نفراتی که در شورای هماهنگی اصلاحات اردبیل دور هم جمع شدن هم انتخابات مجلس و هم ریاست جمهوری بعدی را از دست خواهید داد. خواب خرگوشی فراموش نشود.
صمد آقا فرزند ننه آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
آقای سعید خان معزی
با سلام ودرود
آنچه شما بعنوان هشدار مطالبی مرقوم فرمودید قالب تامل است وبنده نیز به آن اندکی اعتقاد دارم ولی باید در گفتار خود بعنوان دلسوز شهر تفکیک موضوع بکنید
مسلم است برخی از کاندیدا ها ی جبهه پایداری سعی دارند در قالب کاندیدا های مستقل وارد عرصه انتخابات شود تا بتوانند چهره خود را به مردم نشان ندهند شکی در آن نیست و طرفداران دولت و شورای هماهنگی اصلاح طلبان از الان آنها را شناسایی و در موقع مناسب آنها را معرفی خواهند کرد
ولی بحث اینکه نمایندگان اداوار مجلس از لیست اصلاح طلبان حذف شوند و..... دیدگاه مناسبی نیست . حداقل برخی از افراد سیاسی و یا آگاه به مسایل انتخاباتی میدانند که شما با یکی از این آقایان مشکل دارید ( مهندش و.آ) و غرض از نوشتن این مطالب صرف تخریب یا به نوعی دشمنی با ایشان است وبه نظر میاید که هدف خاصی از این نوشتار دارید ولذا به شما پیشنهاد میکنم از این نوشتار خودداری و اگر مستندی از ایشان دارید که نشاندهنده حقانیت گفته های شماست ارایه کنید تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
عزت مستدام
صفدر زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
پیشنهاد میدم از این پس مراقب بیرون زدن دم خروس در نوشته هایتان باشید. با توجه به اینکه از اصلاحات گفتید ، در جایی سوالی ایجاد شد. اگر تا این حد اصلاحطلبید چرا معمولا نشریاتی که در آن نوشته اید جزو نشریات اصولگرایی و حتی برخی از ارگانهای رسمی نمایندگان پایداری سابق است؟
شهابیفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
البته حجت الاسلام مورد حمایت همین آقای معزی هم اصلاحطلب نیست و به نوعی مصداق بارز کلیه ی دلسوزی های ایشونه. اتفاقا به اسم اعتدالم اومده .گفته میشه نیومده وام جور می کنه، احتمالا تونسته در بدهیهای اعصای ستادش کمک باشه تا مجبور به فرار از اردبیل نشن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
با ورود نخبگان و جوانان به عرصه موافقم-تاریخ مصرف بعضی افراد منقضی شده.با هوچیگری و داشتن نمایندگانی که عملکردشان مشخص بوده و برای استان هیچ اتفاق خاصی نیفتاده در دوران نمایندگی انانی که تا حالا رفته اند باز معجزه نمیشود. انتخابات را انحصاری چن نام خانوادگی نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
سلام
اینکه شما نخبه شهر ما هستید بر خود می بالیم و مشعوف هستیم
جناب معزی پیامبر در روز که خرما خورده بود به پسر مادری نگفت خرما بخور گفت برو فردار بیا
پس خوبه که به جای نصیحت در رفتار و عمل خود به آنچه که می گوییم عمل نماییم
اینکه شما به خاطر اون بابا همه چیز و همه کس رو زیر سوال ببرید اصلا صورت خوشی نداره
پس به خاطر مردم از منیت و غرور و کبر پایین بیاییم و به هوش مردم احترام بگذاریم و انتخاب آنان ارج نهیم حتی اگر بر خلاف میل و نظر و گرایش ما باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار