مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران عنوان کرد: هشت درصد ترددهای کشور درراه‌های استان صورت می‌گیرد که نشان از اهمیت شریان‌های ارتباطی منطقه است.
کد خبر: ۱۴۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 16 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، احمد آفرین محمدزاده در نشست خبری مشترک اداره کل  راه و شهرسازی و اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران افزود: بر اساس آمارهای دستگاه تردد شمار بیش از هشت درصد ترددها درراه‌های مازندران صورت می‌گیرد.

وی گفت: به لحاظ شرایط خاص گردشگری و توریستی بودن برخورداری از جنگل و دریا سه درصد راه‌های کشور در مازندران وجود دارد که با تلاش همه مردم و مسئولان  باید تناسب جاده‌های مناسب در استان داشته باشیم تا محدودیت‌های تردد برداشته شود.

مدیرکل حمل  نقل و پایانه‌های بابیان این‌که مازندران به لحاظ جاذبه‌های توریستی قطب گردشگری کشور است ابراز داشت: پایگاه توزیع غلات و نزدیکی به کشورهای سی آی اس، مازندران را یک منطقه حساس اقتصادی درکشورتبدیل  کرده است که با دارا بودن حمل‌ونقل ترکیبی یک منطقه ویژه لجستیکی را در شمال کشور دارا هستیم.

محمد زاده  یکی از عوامل تأثیرگذار در ایمنی را بالا بردن نظارت‌ها عنوان کرد و گفت: ۱۶ قرارگاه پلیس‌راه در استان مازندران فعالیت شبانه‌روزی دارند تا با نظارت ایمنی کامل را بر جاده‌های استان برقرار کند.

وی با تأکید برتمیزی و ایمنی حاشیه جاده‌ها خاطرنشان کرد: مجوزهای لازم برای تأسیس مکان‌های استراحت داده‌شده است و ۳۳ مرکز آماده بهره‌برداری، ۲۱ محل در حال ساخت و ۳۶ مرکز هم در مرحله استعلام قراردادند که برای  جلوگیری از فعالیت‌های تک‌واحدی غیراستاندارد مؤثر بوده‌اند.

مدیرکل حمل‌ونقل پایانه‌های مازندران از وجود ۱۶۳ شرکت حمل‌ونقل مسافر در استان خبر داد و افزود: هفت هزار و  ۵۰ دستگاه حمل‌ونقل عمومی رسمی دارای  کارت هوشمند مشغول فعالیت هستند و ۲۶ هزار راننده باکارت هوشمند در بخش کالا و مسافر فعالیت دارند که ۹۰ درصد جابه جایی کالا و مسافر از طریق جاده‌های استان انجام می‌شود.

وی بابیان این‌که  بخش نظارت بیشترین عامل را  در ایجاد ایمنی و کاهش تصادفات دارد تصریح کرد: مرکز مدیریت راه‌ها فعالیت مشترک بین راه‌ها حمل‌ونقل است که با نصب ۴۵ دوربین نظارت تصویری درراه‌ها تصاویر به‌صورت مستقیم  در اختیار راهنمایی رانندگی و هلال‌احمر قرار می‌گیرد.

وی از نصب دو تابلو گرافیک نما در محورهای استان خبر داد و گفت: این تابلوها هم‌زمان ترافیک منطقه‌ای را نشان می‌دهد و راهنمای رانندگان برای انتخاب راه و جلوگیری از ترافیک است و هشت دوربین پلاک خوان  هم برای ایجاد امنیت و ثبت تخلفات نصب‌شده است.

محمد زاده بابیان این‌که گشت‌های نامحسوس برای کنترل تردد جاده‌های افزایش داشته است افزود: موتورسواران و عابرین پیاده دو عامل کشته‌ها و تصادفات جاده‌های را رقم می‌زنند که در همین راستا در نقاطی که تردد عرضی زیاد بوده، ۶۶ پل عابر پیاده  نصب‌شده است و با توجه به بررسی‌ها ۴.۷ درصد کاهش کشته‌شدگان را داشته‌ایم.
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار