معاون سازمان ملی استاندارد در قزوین:
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد گفت: ۴۰۰ هزار نمونه‌برداری از کالاهای مشمول استاندارد اجباری، تدوین ۴ هزار سند استاندارد ملی، ۸۰ هزار نمونه‌برداری از نازل‌های سوخت از فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد است که در مدت یک سال انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴ 16 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از تسنیم، علی اباذری امروز در کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان قزوین که در سالن جلسات ستاد بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ارتقاء کیفیت و استاندارد محصولات و تولیدات داخلی یکی از شروط اساسی عضویت در سازمان تجارت جهانی است که باید مورد توجه مدیران و مسئولان مربوط قرار بگیرد.

وی بیان کرد: کنترل محصولات استاندارد اجباری، تعرفه‌گذاری کالاهای وارداتی و همچنین تایید صلاحیت محصولات از جمله بخش از وظایف و اقدامات سازمان ملی استاندارد به شمار می‌رود.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد افزود: 400 هزار نمونه‌برداری از کالاهای مشمول استاندارد اجباری، تدوین 4 هزار سند استاندارد ملی، 80 هزار نمونه‌برداری از نازل‌های سوخت از دیگر فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد بوده که در طی یک سال انجام می‌شود.

اباذری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه استانداردسازی محصولات، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر موضوع تعریف استاندارد برای همه کالاها و خدمات تاکید ویژه‌ای دارند که این نکته باید مورد توجه مسئولان مربوط قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین با بیش از 140 هزار دانشجو، 2 هزار عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و همچنین 3500 واحد صنعتی از ظرفیت خوبی برخوردار است که از مدیران استان انتظار داریم با توجه به این ظرفیت‌ها در تدوین استانداردها تعامل داشته باشند.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد گفت: استفاده از پژوهش‌ها و مقالات دانشگاهی در زمینه بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه و استاندارد کردن کالا و خدمات ارائه شده باید در دستور کار دانشگاه‌ها قرار بگیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار