کد خبر: ۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳ 28 January 2015
مدیرکل محیط ‌زیست البرزگفت: جریمه نقدی شکارچیان غیرمجاز سال به سال و به همراه افزایش تورم افزایش یابد در غیر این صورت آمار شکار غیرمجاز در کشور کاهش پیدا نمی‌کند.
حسین محمدی به ناکارآمدی بخشی از قوانین محیط‌زیستی کشوردر بخش مقابله با شکارچیان غیرمجاز اشاره کرد و گفت: اکثرقوانین مربوط به شکار مربوط به سال 90 بوده و نیاز به بازنگری دارد.
وی افزود: باید شرایطی ایجاد شود که جریمه نقدی شکارچیان غیرمجاز سال به سال و به همراه افزایش تورم افزایش یابد در غیر این صورت آمار شکار غیرمجاز در کشور کاهش پیدا نمی‌کند. 
به گزارش ايسنا محمدی خاطرنشان کرد: شکارچیان به ارزش‌های زیبایی‌شناختی حیواناتی که شکار می‌کنند، واقف نیستند وبه شکار تنها از منظرگوشت وپوستی که دارند نگاه می‌کنند.
وی ادامه داد: باید شرایط شریک کردن جوامع محلی درفرایند حفاظت ازمحیط ‌زیست و مقابله با شکارغیرمجاز فراهم شود.
مدیرکل محیط زیست استان البرز علاوه براین بر مخالفت جدی این نهاد با کشتن سگ‌های ولگرد با سلاح گرم تاکید کرد وگفت: این اقدام علاوه برترویج خشونت علیه حیوانات، احتمال انتشارآلودگی را نیزافزایش می‌دهد.
این مسئول ابراز کرد: برای مقابله با این اقدام درهر شهرستان کمیته‌ای به ریاست فرماندار و دبیری شهردارتشکیل شده که این کمیته منع قانونی کشتن سگ‌های ولگرد را به تصویب رسانده و در صورت وقوع این اقدام با متخلفان برخورد جدی صورت می‌دهد.
مدیرکل محیط زیست استان البرز یادآورشد: برای گرفتن سگ‌های ولگرد اولویت با زنده گیری و بیهوش کردن ازطریق تزریق داروی بیهوشی است.
محمدی گفت: این سگ‌ها بعد از زنده گیری به مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد که درحلقه دره احداث شده، منتقل می‌شوند و پس معاینه در صورت داشتن بیماری اقدامات لازم برای بهبود آنها صورت می‌گیرد،اما اگر به بیماری غیر قابل درمانی مبتلا باشند با مرگ ترحم‌آمیز زندگیشان به اتمام می‌رسد.
وی افزود: ازآنجایی که دراین مرکز سگ‌های ماده از نرها جدا می‌شوند نیاز به عقیم‌سازی آنها نیست. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار