سرنخ دکل گمشده 78 میلیون دلاری عاقبت از درون جیب محسن مهاجرانی آقازاده زینت‌الوزراء دولت اصلاحات بیرون زد.
کد خبر: ۱۴۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 14 December 2015
به گزارش تابناک تبریز،علی لاریجانی اولین بار از تریبون مجلس خواستار پیگیری موضوع دکل گمشده فورچونا به مبلغ78 میلیون دلار شد که جنجال تازه‌ای در حوزه فساد اقتصادی بوجود آورد. بعد از آن بود که رسانه‌های اصلاح‌طلب به خیال اینکه ماجرا در دولت قبل پیش آمده به طور هدفمند و پرحجم به خبرپراکنی در این باره اقدام کردند و بازی سیاسی را با دکل گمشده برای اتهام‌زنی به رقیب سیاسی خود آغاز کردند.

اما کم کم پرده‌ها کنار رفت و ماجرا شکل تازه‌ای به خود گرفت و دامن اصلاح‌طلبان با کشیده شدن پای یکی از آقازاده‌های اصلاح‌طلب به ماجرا لکه‌دار شد. نام‌های متفاوتی در این پرونده فساد رو شد که «رضا مصطفوی طباطبایی» و سپس «محسن مهاجرانی» از جمله افراد اصلی بودند. جالب اینجاست که هر دو آنها گرچه متهم پرونده هستند اما مدعی هستند که خود افشاکننده فساد رخ داده در حوزه دکل نفتی هستند. طباطبایی در همین باب وقتی نامش به عنوان متهم پرونده مطرح شد در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب شرق در شهریور ماه 1394 مدعی شد که «‌اسناد دکل گمشده را من افشا کرده‌ام.»
  
روزنامه شرق درباره رابطه طباطبایی با محسن مهاجرانی به زبان وی نوشت: «یکی از مواردی که طباطبایی در پاسخ به سؤال قبلی به آن اشاره کرد و این روزها در برخی خبرگزاری‌ها هم به آن پرداخته شده، همکاری او با فرزند عطاالله مهاجرانی در پروژه‌های نفتی است. طباطبایی درباره اسنادی که از این همکاری‌ها منتشر شده، می‌گوید: «اسنادی که این روزها خبرگزاری... علیه من منتشر می‌کند تنها بخشی از اسنادی است که خودم یک‌سال‌و‌نیم‌ قبل در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار دادم و این خیلی غیراخلاقی است که این اسناد به این‌گونه که فقط القا‌کننده متخلف‌بودن من است منتشر شود. بین من و آقای مهاجرانی یک قرارداد قانونی وجود دارد که شاهد آن هم خود آقای شیرانی بوده و آن را تأیید می‌کنم. اما یک قرارداد جعلی هم توسط... منتشر شده است. تنها چیزی که وجود دارد قراردادی بین من و آقای مهاجرانی است درباره نحوه تعلق‌گرفتن حق‌الزحمه که این قرارداد با نظر و هدایت شخص آقای طاهری و آقای شیرانی امضا شده است».

این درحالی است که نقش پسر مهاجرانی به‌عنوان مشاور و همکار دلال معروف جالب‌توجه است. وی که 40 درصد سود قرارداد مذکور را از آن خود کرده بود در جای دیگر نیز از قبل همکاری با طباطبایی متنفع می‌شده و طباطبایی متعهد شده است برای اخذ تسهیلات و کلیه خدمات بانکی اعم از وام‌های کوتاه مدت، بلند مدت، سرمایه در گردش، گشایش اعتبار، سپردن وثیقه و امثال آن 3 درصد از کل وام و اعتبار اخذ شده را به آقازاده یاد شده بپردازد.

پس از این بود که مهاجرانی نیز برای بررسی موضوع بازداشت شد. وی با وجود اینکه یکی از متهمان پرونده بود برای سفر به امارات اقدام کرد که اجازه این کار به وی داده نشد و به گفته خودش در حین سفر بازداشت شد.

اما وکیل وی نیز مدعی شده است که موکلش از جمله افشاگران فساد دکل نفتی بوده است و اتهامش در این پرونده، افشای اسناد است. 

با بیان این اظهارات از سوی طباطبایی و وکیل مهاجرانی موضوع ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. یک گمانه‌زنی در این ماجرا این است که این دو برای اتهام‌زدایی نسبت به فساد شکل گرفته خود را به عنوان افشاگر ماجرا مطرح می‌کنند. این درحالی است که با نگاهی به روزنامه‌ها و جراید زمانی که این مسئله افشا شد نامی از این دو به عنوان افشاگر دیده نمی‌شود.

محسن مهاجرانی به دلیل نسبت خاصی که با وزیر فراری و فتنه‌گر دولت اصلاحات دارد و به دلیل فرافکنی خاص رسانه‌های این جریان برای بهره‌برداری سیاسی از فساد اقتصادی در کانون توجه قرار گرفته است و اینک نیز با قرار وثیقه آزاد شده و باید پاسخگوی برخی اتهاماتی که به وی وارد شده باشد.  /مشرق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار