از سامانه مدیریت پژوهش دانشگاهی در بیرجند چهارشنبه این هفته رونمایی می شود/ بر اساس طرح جامع پژوهش شیوع هپاتیت در خراسان جنوبی، میزان ابتلای افراد در استان 11 درصد بوده که از میانگین کشوری پایین تر است
کد خبر: ۱۴۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 13 December 2015

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تمام پژوهش های انجام شده در این دانشگاه را کاربردی اعلام کرد و گفت: برخی از پژوهش ها در کوتاه مدت و برخی در بلند مدت نتیجه می دهد که باید سعی کنیم بیشتر روی پژوهش هایی تاکید کنیم که در کوتاه مدت نتیجه می دهد.

به گزارش تابناک، اصغر زربان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز در کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران استان گفت: آموزش و پژوهش یکی از حوزه هایی است که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند علاوه بر فعالیت های بهداشتی و درمانی به انجام آن می پردازد.

وی در ادامه از جذب نیروی انسانی برای سه مرکز تحقیقات دانشگاه توسط بخش خصوصی خبر داد و نبود چارت سازمانی مصوب برای مراکز تحقیقاتی را یکی از مشکلات در زمینه جذب نیروی انسانی برای این مراکز عنوان کرد و افزود: با وجود این مشکل طی یکسال گذشته موفق به جذب 8 نفر نیروی انسانی از طریق بخش خصوصی شده ایم و در صورت توسعه مراکز تحقیقاتی استان نیز نیروی انسانی مراکز را از همین طریق تامین می کنیم.

خرید نرم افزار مدیریت پژوهش از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در راستای توسعه پژوهش است که تمامی فعالیت های پژوهش دانشگاه از طریق این سامانه انجام می شود و در روز چهارشنبه این هفته از سامانه رونمایی می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از وجود مراکز تحقیقات و آزمایشگاه های خوب در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و با اشاره به تجهیز این مراکز طی یکسال گذشته، گفت: در حال حاضر دانشجویان تحصیلات تکمیلی از این مراکز استفاده می کنند.

زربان با اشاره به اینکه در تمام دنیا به افرادی که کار پژوهش انجام می دهند اعتبار داده می شود و افراد بر اساس اعتبار خود در زمینه پژوهش فعالیت می کنند، گفت: مدلی از این امر در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال انجام است و دانشجویان و اعضا هیئت علمی بر اساس فعالیت هایی که انجام می دهند اعتبار پژوهشی می گیرند.

راه اندازی تورهای پژوهشی همزمان با هفته پژوهش

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین به برگزاری تورهای پژوهشی در هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: تاکنون 5 تور در این راستا برگزار شده است. چاپ مقالات متعدد در مجله های علمی هم از دیگر دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در زمینه پژوهش است که طی یکسال گذشته حداقل 82 مورد مقاله در نمایه هایPUBMED وISI، 22 مورد مقاله در نمایه هایscopus و 103 مورد در سایر نمایه ها چاپ شده است.

وی در ادامه از شرکت اعضا هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در 181 همایش داخلی و 9 همایش خارجی طی یکسال گذشته و همپنین راه اندازی کتابخانه دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی طی این هفته خبر داد و گفت: این کتابخانه سامانه ای است که مدیریت یکپارچه منابع دیجیتال و غیردیجیتال را در دانشگاه به عهده دارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به طرح های پژوهشی که طی یکسال گذشته توسط دانشگاه انجام شده، از انجام طرح جامع شیوع هپاتیت در استان خبر داد که بر اساس این پژوهش میزان شیوع هپاتیت در استان 11 درصد و از میانگین کشوری پایین تر بوده است.

ارزیابی عوامل خطرساز بیماری های غیرواگیردار بین دستگاه های اجرایی استان، غربالگری سرطان پستان در خانم ها و اجرای طرح جامع بررسی شیوع کمبود ویتامین D و اثربخشی مکمل یارهای ویتامینD و آهن بین دختران دبیرستانی استان از طرح های در حال اجرای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که زربان به آن اشاره کرد.

وی در خصوص وضعیت تولید علم در دانشگاه علوم پزشکی نیز تصریح کرد: در زمینه تولید علم روند روبه رشدی را طی می کنیم اما این روند آنطور که باید نیست و با آنچه که پیش بینی کرده ایم مطابقت ندارد.

شریف زاده از دیگر مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این کنفرانس مطبوعاتی، از وجود 115 طرح مصوب تحقیقاتی بین هیات علمی دانشگاه طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: تعداد طرح های مصوب دانشجویی این دانشگاه تعداد 59 طرح و تعداد طرح های مصوب غیر هیئت علمی دانشگاه نیز 56 طرح بوده است.

وی از خاتمه یافتن 69 طرح و تالیف دو کتاب طی یکسال اخیر توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و با اشاره به برنامه های هفته پژوهش، تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تقدیر 12 پژوهشگر برتر طی این هفته خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 6 نفر جزو اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی، دو نفر از دانشکده پرستاری، یک نفر از دانشکده بهداشت، یک نفر از دانشکده دندانپزشکی، یک نفراز دانشکده پیراپزشکی و یک نفر از دانشکده های اقماری تقدیر می شوند و در حوزه دانشجویی نیز 4 نفر از دانشجویانی که بالاترین امتیاز را در حوزه پژوهش کسب کرده اند تجلیل می شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار