خطیب نمازجمعه اهواز:
خواهشمندم دست به کار افراطی نزند، مثلاً دعوت از افرادی که باعث تحریک می شوند. دوستان که در این دوسال از این کارها نکرده اند در این چند ماه مانده به انتخابات نیز صبر کنند.
کد خبر: ۱۴۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 11 December 2015

به گزارش تابناک خوزستان ؛ آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه های نمازجمعه این هفته اهواز با اشاره به تحلات اخیر منطقه گفت: حکام وهابی سعودی با حمایت برخی دیگر از کشورهای منطقه و اخیرا با ورود عجیب و مستهجن ترکیه به عراق جریانی به نام داعش ایجاد کردند.

وی افزود: داعش مخفف کلمه دولت اسلامی عراق و شام است. تکه ای از جنوب سوریه به نام رقه و تکه ای دیگر از کشور عراق که استان نینوا است تشکیل این دولت را می دهد به نام نعوذبالله دولت اسلامی. شعار آنها آدم کشی، خونریزی، قتل، غارت و جنایت است.

آیت الله جزایری ادامه دادند: اینها موجوداتی وحشی هستند که فقط خود را مصون می دانند و بقیه را کافر و واجب القتل در صورتی که می گویند این دستور پیامبر اسلام است.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: آن پیامبری را که ما می شناسیم و خداوند در قرآن گفته است: رحمت للعالمین است. چه جنایتی بالاتر از آن که چهره این اسلام عزیز و دوست داشتنی را به این صورت ب جهانیان نشان دادن.

وی افزود: حکام آل سعود وهابی، قطر و اخیراً هم خیلی صریح ترکیه که از حامیان آنان هستند، در این منجلاب شیرجه رفتند و خود را غرق کرده اند.

آیت الله جزایری ادامه داد: می خواهند مانند سوریه که در آنجا جنایات زیادی انجام دادند در عراق نیز آنها را تکرار کنند اما مراسم اربعین حسینی به آنان نشان داد که ۲۵ میلیون جمعیت در کمال امن و امان و آسایش به بهترین صورت در این مراسم شرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: ترکیه و امثال او بدانند که اگر بخواهند در کشور اسلامی و عزیز ما عراق آسیبی وارد کنند یقیناً با دم شیر بازی می کنند. عراق سرزمین علی بن ابی طالب، امام حسین و حضرت ابوالفضل (علیهم السلام) است و شوخی نیست.

وی افزود: ملت ایران به آنان نصیحت می کند اما اگر بخواهد لطمه ای به عتبات عالیات وارد شود، آن موقع است که می گوییم حب الحسین اَجَنَنی یعنی محبت امام حسین من را دیوانه کرده است.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: موقعیت فعلی به دلیل مسائل خارجی و نزدیکی به انتخابات حساس است. انتخابات به وحدت، همدلی و آرامش نیاز دارد.

وی افزود: بنده از عزیزان خواهشمندم دست به کار افراطی نزند، مثلاً دعوت از افرادی که باعث تحریک می شوند. دوستان که در این دوسال از این کارها نکرده اند در این چند ماه مانده به انتخابات نیز صبر کنند.

آیت الله موسوی جزایری بدون اشاره به انتصاب 8زن بعنوان بخشدار در سطح استان گفت: در موضوع انتصابات نیز به این صورت است و سزاوار نیست با این کارها دل مراجع و علما را به درد بیاوریم. خواهش می کنم تا از این کارهای افراطی خودداری شود.

دریافت صوت خطبه اول

دریافت صوت خطبه دوم


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار