معاون نوسازی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۵۵۰۰ مدرسه در کشور با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال نوسازی و بازسازی است.
کد خبر: ۱۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷ 15 March 2015

امان‌الله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح عملکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: 5 هزار و 500 پروژه در قالب نوسازی یا تعمیر و بازسازی در دست اجراست که اغلب این پروژه‌ها از سال‌ها قبل شروع شده‌اند و از پیشرفت فیزیکی 30 تا 90 در صد برخوردارند.

وی افزود: در آغاز سال تحصیلی و دهه فجر امسال یک هزار پروژه افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شد که عمدتاً اماکن آموزشی، فرهنگی و ورزشی بودند.

معاون نوسازی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اولویت اول این سازمان در منطقه آزاد ماکو را استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی و مقاوم سازی مدارس اعلام کرد و گفت: اعتبارات ملی تخصیصی برای این کار یک میلیارد و 200 میلیارد تومان است و اعتبارات استانی هم به‌زودی تخصیص می‌یابد.

عباسی با تجلیل از عملکرد خیرین مدرسه‌ساز اظهار داشت: به طور متوسط خیرین 20 درصد نیازهای آموزش و پرورش در مدرسه سازی را تقبل می‌کنند و سیاست دولت، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با کمک خیرین است.

معاون نوسازی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: بر اساس آخرین استاندارهای ابلاغ شده سرانه فضاهای آموزشی در پروژه‌های احداثی حدود 5 مترمربع است که بعد از ابلاغ سیاست‌های سند تحول در آموزش و پرورش به 7.5 تا 8 متر مربع می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار