مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم:
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: امسال دو هزار و ۵۳۹ ایده برتر به مرکز پژوهش کشور ارسال شده که از این میان ۲۰۰ ایده توسط داوران برگزیده شدند.
کد خبر: ۱۴۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 09 December 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جلال بختیاری شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد با اشاره به این نکته که ایده‌های برتر برای نخستین‌ بار جزو نمایشگاه دستاوردهای فناوری است، اظهار داشت: دو هزار و 539 ایده به مرکز پژوهش کشور ارائه شده که 200 ایده به عنوان ایده‌های برتر شناخته شدند؛ در مرحله بعدی 50 ایده برتر انتخاب شده و در نهایت 10 ایده‌پرداز برتر با حضور وزیر علوم تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه تجلیل از ایده‌‌پردازان، پژوهشگران و فناوران سبب تشویق و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان شده چراکه این افراد آینده‌سازان کشور هستند و توجه به آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: حمایت از دانش‌آموزان بسیار مهم بوده و استفاده از ایده‌های آنها و پرورش این ایده‌ها می‌تواند به کارهای پژوهشی دانشگاهی کمک کنند.

بختیاری با اشاره به اینکه موضوعات و برنامه‌های هفته پژوهش امسال به صورت استانی پیگیری و برگزار شد و نتایج خوبی نیز داشت، بیان کرد: دریافت ایده‌های برتر با استقبال علاقه‌مندان و دانش‌آموزان، دانشجویان و اعضای هیئت علمی همراه بود که این امر برای ما قابل قبول است.

دبیرملی هفته پژوهش با بیان اینکه یکی از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کرد قابلیت تجاری‌سازی ایده‌ها و پژوهش‌ها است، خاطرنشان کرد: عزم وزارت علوم در حمایت از ایده‌ها در راستای تجاری‌سازی جدی بوده و علاوه بر این به آموزش نیز نگاه ویژه‌ای داریم.

وی در رابطه با تعدا انجمن‌های علمی در کشور، گفت: در حال حاضر 350 انجمن علمی در کشور فعال بوده که برخی از آنها شرایط مطلوبی داشته و برخی نیمه‌فعالند که باید تقویت و ساماندهی شوند.

بختیاری عنوان کرد: بیش از یک هزار طرح پژوهشی ملی در سراسر کشور امسال ارزیابی و ارزشیابی شده است  که در نمایشگاه بین المللی تهران به نمایش درمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه از ایده‌های حوزه صنعت نیز حمایت می‌کنیم، تأکید کرد: این امر سبب رسیدن به دستاوردهای خوبی شده که با برگزاری جشنواره و نمایشگاه می‌توان آن را تقویت کرد.

بختیاری عنوان کرد: ما خواستار ایجاد زمینه برای فعالیت محققان از سنین پایین، از دانش‌آموز گرفته تا دانشجویان عالی رتبه هستیم.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم با اشاره به اینکه امسال همکاری دانشگاه‌ها و وزات علوم بسیار خوب بود، بیان کرد: علاوه بر این ایجاد رقابت بین پژوهشگران از اهداف مهم و سیاست‌های وزارت علوم است.

وی افزود: کیفی‌سازی پژوهش‌ها از دیگر سیاست‌ها وزارت علوم بوده که نیازمند ارتباط قوی میان دستگاه‌های اجرای، صنعت و دانشگاه‌ها است.

بختیاری با اشاره به نهادینه شدن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی در جامعه، خاطرنشان کرد: بدون امور پژوهشی نمی‌توان هیچ تصمیمی گرفت و در همین راستا پژوهش باید در جامعه نهادینه شود.

دبیر ملی هفته پژوهش افزود: ایجاد رقابت بین دانش آموزان، جوانان و اساتید در شرایط کنونی ضروری است چراکه با استفاده از توان علمی این افراد می‌توان سطح علمی جامعه را ارتقاء داد.

وی با اشاره به اینکه 40 دانش‌آموز امسال در این جشنواره تجلیل می‌شوند، بیان کرد: امسال علاوه بر این حامیان بخش پژوهش نیز تجلیل شده که این در راستای تشویق افراد برای حمایت از پژوهشگران است.

بختیاری تأکید کرد: طراحی پوستری یکسان در کل کشور برای هفته پژوهش از نکاتی بوده که باید به آن توجه ویژه کرد چراکه یکپارچگی سبب تأثیرگذاری بیشتر در جامعه می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار