رئیس اداره گاز نوشهر و چالوس آغاز شبکه‎گذاری گاز شهر پول در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: گاز شهر کجور در شهریور 95 به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶ 07 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، رضا باقری شامگاه یک‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پایداری جریان گاز خانگی از دغدغه‌های ما است، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای پایداری جریان گاز در ایام زمستان اندیشیده شد ولی با این وجود باید همواره در مصرف بهینه گاز دقت شود تا ناخواسته دچار مشکلات احتمالی در افت فشار گاز نشویم.

رئیس اداره گاز شهرستان‌های نوشهر و چالوس با تاکید بر اینکه تمامی واحدهای اداری و صنعتی باید حتما به سیستم‌های دوگانه‌سوز مجهز باشند، افزود: با جهاد کشاورزی نیز مکاتبه کردیم تا به واحدهای مرغداری و گلخانه‌ها اعلام کنند نسبت به راه‌اندازی سیستم حرارتی دوگانه‌سوز و ذخیره سوخت جایگزین اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نانوایی‌ها هم باید به ذخیره‌سازی سوخت جایگزین اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی فرمانداری شهرستان چالوس، مانوری در رابطه با آمادگی برخی واحدهای نانوایی در مقابله با قطع احتمالی گاز در شرایط خاص برگزار شد و طی آن گاز دو واحد نانوایی در چالوس قطع شد و از آنجایی که این واحدها به سیستم‌های دوگانه‌سوز مجهز بودند، در کمال آرامش در حال پخت نان و ارائه خدمات به شهروندان بودند و این امر سبب خوشحالی است.

باقری درباره آخرین وضعیت اجرای شبکه گازرسانی در شهر پول کجور، تصریح کرد: پیمانکار این پروژه مشخص شد و مکاتبه لازم با پیمانکار برای ایجاد و تجهیز کارگاه ظرف مدت 15 تا 20 روز انجام و ابلاغ شد تا پس از آن عملیات اجرایی آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی کلنگ گازرسانی به شهر پول با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده می‌شود، اظهار کرد: برای شهر پول 25 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه اصلی گاز براساس برنامه انجام می‌شود.

رئیس اداره گاز شهرستان‌های نوشهر و چالوس بیان کرد: از آنجایی که گازرسانی به صورت MINI LNG دو سال طول می‌کشد تا به نتیجه نهایی برسد، بنابراین گازرسانی به شهر پول فعلا به صورت CNG انجام می‌شود اما در ادامه نصب و بهره‌برداری تاسیسات MINI LNG برای بهره‌برداری در آینده مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی درباره میزان پیشرفت عملیات شبکه‌گذاری گاز شهر کجور نیز گفت: در شهر کجور تاکنون 11 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه اصلی گاز انجام شد و براساس برنامه، در تابستان سال آینده و هم‌زمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

باقری بر ضرورت توجه به اصول ایمنی در مصرف گاز تاکید کرد و افزود: بخاری‌ها و آب‌گرم‌کن‌ها چون در فضای داخلی خانه‌ها نصب می‌شود، حتما باید از نصب صحیح و سالم بودن دودکش اطمینان خاطر حاصل کنند تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود.

رئیس اداره گاز شهرستان‌های نوشهر و چالوس در پایان با اشاره به اینکه بخشی از گاز مازندران از دوردست‌ترین نقطه جنوب کشور یعنی منطقه پارس جنوبی و بخشی دیگر از ترکمنستان تغذیه می‌شود، گفت: گاز از عمق چندین کیلومتری زمین و یا دریا استخراج می‌شود و بنابراین باید در مصرف بهینه این نعمت خدادادی همواره همت داشته باشیم.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار