کد خبر: ۱۳۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 05 December 2015
در مرداد ماه سالجاری مدیر فعال، مسئول و با انگیزه حج و زیارت استان خوزستان حاج ناصر حویزاوی، از قصد خود مبنی بر بسیج یک تیم خبرنگار و گزارشگر خوزستانی برای پوشش اخبار و رویدادهای اربعین حسینی آگاهم کرد. اینجانب نگاه این مدیر را تشویق کرده و این برنامه را ستودم. نمی دانم آیا این حرکت بصورت منسجم و تشکیلاتی صورت گرفت یا خیر؟!

 اما "روایت اربعین" با خامه ی پیروان حسین (ع) برای ما بازماندگان از این هجرت شکوهمند، بسیار شگفت انگیز بود. شاید این گزارش های شور انگیز و مقاله های نغز و اخبار معنوی برخاسته از احساس مسئولیت شخصی زائران خبرنگار باشد. و یا نتیجه آن تشکلی است که قرار بود سازمان حج و زیارت استان راه اندازی کند. واقعا من اطلاع کافی ندارم. اما گزارش های مستمر حاج نعیم حمیدی انسان را وارد حرم می کرد. گزارش هایی که از عمق جان برمی خاست. گویی این قلم را صاحب اربعین به چرخش در آورده است. همچنین گزارش های حاج امید حلالی و علیرضا عبدالله نژاد و دیگر دوستان که همراه "مشایه" بودند یا از مرزهای عزت وطنم خبر و عکس و گزارش تهیه کردند، شگفت انگیز و شکوهمند و تأثیرگذار بود.

گاه حتی یک گزارش کوتاه نظیر آنچه که هنرمند نازک بین حسن نسیمی، هنگام واکس زدن کفش زائران و ایستادن آن عرب محلی بالای سر آنها برای ایجاد سایه چنان تأثیرگذار و نافذ است که انسان را تا مدتها مشغول این عظمت می کند. این همه تکبر سازمانی، این همه کاریزمای شهری، این همه نخوت روستایی، این همه کیش شخصیت خانوادگی و قومی در اربعین همه به یکباره زدوده می شود. بوسیدن پای زائری که ماساژ می دهد. در منظومه ی دنیای مادی ما کجا قرار دارد؟ و دهها صحنه عارفانه که گاه ما از دریچه همین قلم های مخلص خوانده و دیده و شنیدیم.

 اما پیشنهاد:

از آنجاییکه خبرنگاران زیادی این رویداد بزرگ قرن ها و اعصار را روایت کرده اند، شایسته است سازمان حج و زیارت استان و دانشکده خبر استان پروژه ای برای جمع آوری و تحلیل محتوای اخبار و گزارشهای اربعین با مشارکت زائر - خبرنگاران خوزستانی تعریف کنند. با استناد به آیه شریفه "یرید لیطفوء نور الله بافواههم و الله متم نوره" رسانه های غربی و دنباله های مرتجع منطقه ای خواستند این عظمت و شکوه را پوشیده و مخفی دارند.

 این تحلیل محتوای اولا: یک سیاست رسانه ای را برای سال آینده ترسیم خواهد کرد. ثانیا: یک فضای ارتباطی رسانه ای بین رسانه های شیعی منطقه ایجاد خواهد کرد. ثالثا: جایگاه و نقش خبرنگاران ایرانی بویژه هموطنان عرب خوزستانی برای تأثیرگذاری در جریان خبری اربعین در سال آینده را بیش از پیش ارتقاء خواهد داد. و از این راه نور الهی گسترده تر خواهد شد. هزینه های این طرح را می توان با برادر ارجمند، دلسوخته، فهیم و عاشق اهل بیت حاج ابراهیم عچرش مدیر محترم روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند مطرح و انشالله با همت بلندی که این سازمان در خدمت رسانی به زائران اربعین داشته این کار را هم به عنوان یک پژوهش علمی ماندگار پشتیبانی کنند.
منبع: تابناک
برچسب ها: لفته منصوری ، اربعین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار