کد خبر: ۱۳۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 04 December 2015

تعداد مبتلایان به بیماری ایدز در بوکان اعلام شد

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی: « شادی قادری » سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: در کل کشور تاکنون ٢٩ هزار و ۴١۴ نفر مبتلا به ویروس اچ آی وی در کشور شناسایی شده که سهم شهرستان بوکان ۳۱ نفر است.

قادری افزود:برآوردها حاکی از این است که افراد مبتلا به این ویروس بین ٨٠ تا ٩٠ هزار نفر در کل کشور باشد یعنی کسانی هستند که به این ویروس مبتلا شده اند اما هنوز شناسایی نشده اند.

وی با بیان اینکه در جریان سال ۹۴ تعداد ۱۱۴ نفر جهت آزمایش به مرکز مشاوره مراجعه کرده اند،افزود: از میان این افراد دو نفر نتیجه آنها مثبت اعلام شد و تعداد کل مبتلایان شناسایی شده در بوکان به ۳۱ نفر رسیده که ۱۸ نفر از آنان نیز وارد مرحله پیشرفته HIV/ ایدز شده اند.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان تصریح کرد: بهترین راه پیشگیری از ابتلا و گسترش بیماری آموزش است و آموزش و پرورش با در اختیار داشتن جمعیت کثیری دانش آموز، آموزش عالی با داشتن میلیونها نفر دانشجو و پادگان ها با ظرفیت حضور مردان در آن، مهمترین کانال های آموزشی کشور محسوب می شوند که باید از آنها به درستی استفاده کرد و مهارت های زندگی را به جوانان آموزش داد.

وی در مورد برنامه های اجرایی مرکز بهداشت بوکان به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز، اظهار داشت: بیش از ۲۰ برنامه تدارک دیده شده که یا اجرا شده و یا در حال اجرایی شدن هستند که همگی بر امر آموزش تأکید دارد.

اول دسامبر (١٠ آذرماه) از سوی سازمان بهداشت جهانی روز جهانی ایدز نامگذاری و در ایران از ۱۲ تا ۱۸ آذر به عنوان هفته اطلاع رسانی ایدز اعلام شده است.


پنجمین جلسه انتخابات ستاد انتخاباتی مهاباد تشکیل شد

روز پنج شنبه « مورخ ۱۲ آذر ماه ۹۴ » پنجمین جلسه ستاد انتخاباتی در دفتر آن فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه هر یک از مسئولین کمیته ها به بیان عملکرد و فعالیتهای حوزه مربوطه خود پرداختند .

کتانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد ، ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای اعضای هیئت اجرایی شهرستان افزودند : بی شک همراهی و همیاری بین مسئولین کمیته ها میتواند نقش حائز اهمیتی در پیشبرد اهداف پیش رو داشته باشد.

وی تاکید نمودند : عملکرد کمیته ها در ارزیابی و ارزشیابی همکاران تاثیر وافری دارد ، و هدف اصلی از این جلسات بالا بردن توان کاری ، پوشش دادن نقاط ضعف ، تقویت نقاط قوت میباشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت : همچون ید واحد باید در راستای پیشبرد اهداف و با همدلی و همزبانی در برگزاری انتخابات شرکت نماییم.

برگزاری مرتب جلسات کمیته IT، مستند ساری اخبار مربوط به انتخابات ،همکاری بین کمیته های برگزاری انتخابات ،آمادگی ستاد بحران شهرستان ،استقرار اکیپهای اداره برق ومخابرات در حوزه های مشخص شده از دیگر تاکیدات معاون استاندار وفرماندارویژه شهرستان مهاباد بود.


استان آذربایجان‌ غربی جزو 10 استان برتر در شاخص‌های اقتصادی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی گفت: دستیابی به جایگاه 10 استان برتر کشور در شاخص‌های اقتصادی صنعت، معدن و تجارت در افق 1404 آذربایجان غربی پیش‌بینی شده است.

جعفرصادق اسکندری اظهار داشت: بر اساس رسالت وزارت صنعت، معدن و تجارت و اسناد فرادستی، این سازمان عهده‌د‌ار مدیریت بخش، از طریق اجرای سیاست‌ها، برنامه‌ر‌یزی، نظارت، حمایت از تولید و تجارت در استان به منظور دستیابی به جایگاه شایسته در کشور است.

وی افزود: این سازمان بر رشد ارزش افزوده، تولید صادرات محور، ارتقاء مهارت‌های نیروی انسانی، اشتغال پایدار، مدیریت اثربخش بازار، مدیریت زنجیره تامین و توزیع و توسعه سرمایه‌گذاری متوازن تاکید دارد.

اسکندری گفت: علاوه بر آن، این سازمان بر توسعه ظرفیت‌ها و فناوری‌های صنعتی، معدنی و تجاری، ارتقاء نقش و جایگاه انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و صنعتی، بهبود مستمر فضای کسب و کار، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش رقابت‌پذیری صنعتی، ارتقاء بهره‌و‌ری و ایجاد مزیت‌های رقابتی بر اساس آمایش سرزمین توجه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی با اشاره به چشم‌انداز بخش صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در افق 1404 تصریح کرد: در راستای سند برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نظریه پایه توسعه استان، دستیابی به جایگاه 10 استان برتر کشور در شاخص‌های اقتصادی صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار