رئیس اتحادیه آجيل و خشكبار و قنادان همدان از بالا بودن مصرف سرانه شیرینی و شکلات همدانی ها از میانگین جهانی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ 16 March 2015

رئیس اتحادیه آجيل و خشكبار و قنادان همدان از بالا بودن مصرف سرانه شیرینی و شکلات همدانی ها از میانگین جهانی خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ "محمد ارغوان" با اعلام این خبر، اظهار کرد: مصرف سرانه شیرینی و شکلات در جهان 10 کیلوگرم در سال بوده و در همدان 15 کیلوگرم در سال است.

خرید آجیل را به روزهای آخر موکول نکنید

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید خرید آجیل را به روزهای آخر موکول کرد، گفت: در نمایشگاه بهاره امسال، آجیل ها با نظارت اصناف در 12 غرفه با پنج تا 12 درصد تخفیف عرضه شده که مورد تائید است.

ارغوان همچنین با اشاره به اینکه یکی از مهمترین شرایط کیفیت آجیل در درست بو دادن است، تصریح کرد: خرید شیرینی های بسته بندی شده را توصیه نمی کنیم چرا که از خارج استان وارد شده و مردم می توانند از قنادی های همدان با خیالت راحت خرید کنند.

از دست فروشان خرید نکیند

وی با اشاره به اینکه مردم از واحدهای صنفی معتبر آجیل خریداری کنند، اظهار کرد: از مغازه هایی که پروانه کسب نداشته و همچنین از دستفروشان آجیل، شکلات و شیرینی تهیه نشود چرا که این افراد شناخته شده نبوده و از مسئولان معاونت بهداشتی محیط تقاضا دارم با جدیت با این افراد برخورد کنند.

ارغوان در ادامه تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم، خاطرنشان کرد: از 15 اسفند هیچ مرکز فروش و مغازه ای از سوی اتاق اصناف پلمب نمی شود اما باید به همه مراکز نظارت بهداشتی مستقیم صورت گیرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به قیمت آجیل و خشکبار گفت: هر کیلو پسته از 38 تا 55 هزار تومان، مغز بادام درختی ایرانی از 43 تا 52 هزار تومان و مغز بادام درختی خارجی از 48 تا 52 هزار تومان بوده که کیفیت بادام ایرانی از خارجی بهتر و مرغوب تر است.

ارغوان افزود: هر کیلو بادام هندی 38 تا 48 هزار تومان، فندق ایرانی بو داده 85 هزار و فندق خارجی بو داده 75 هزار تومان، فندق ایرانی خام 45 هزار و فندق خارجی خام 39 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

مشکل کم آبی، فندق را گران کرد

وی به بالا بودن قیمت فندق اشاره و اظهار کرد: با توجه به مشکل کم آبی امسال فندق در کشور موجود نبوده و این نوع آجیل از خارج از کشور وارد می شود.

ارغوان اضافه کرد: هر کیلو تخمه ژاپنی از 24 هزار تا 40 هزار تومان، تخمه کدو مشهدی قلمی از 15 تا 22 هزار تومان، تخمه کدو گوشتی از 16 تا 25 هزار تومان، بادام زمینی ریز هندی هشت هزار و 500 و بادام زمینی چینی 12 هزار در بازار همدان موجود است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار