بسته ویژه خبری تابناک خوزستان؛
در «بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار و یادداشت هایی که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 01 December 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

«بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» جایی است که در آن اخبار، گزارشها و یادداشت های سایر رسانه های خبری را رصد و منعکس می کنیم.


انتخابات مجلس، خوزستان و نهادهای جامعه مدنی


سایت تابناک خوزستان در مطلبی با عنوان بالا به قلم نیما حاجی پور به بررسی روند انتخابات در استان خوزستان پرداخته است.

روزها میگذرند و اسفندماه ، موعد انتخاباتی دیگر کم کم  از راه می رسد . در استان خوزستان نیز همچون سایر استان های کشور هرچه پیشتر می رویم روزها رنگ و بوی انتخابات به خود می گیرند و تبلیغات نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از فضای مجازی به فضای واقعی و متن جامعه  کشیده می شود.

انتخابات مجلس همواره در خوزستان که کلکسیونی از قومیت ها و گروههای سیاسی متنوع و متعددی است از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و با توجه به موقعیت سوق الجیشی و برخورداری از منابع خدادادی و بی نظیر در استان ضرورت دارد برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه تلاش مضاعفی صورت پذیرد.

بدون شک برای تحقق این امر و حفظ و صیانت از منابع حیاتی و ارزشمند استان، برگزیدن نمایندگانی موثر و توانمند در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نقش مهمی را ایفا میکند. اما مردم چگونه بايد نظرات و خواسته های به حق خود را به نامزدهای انتخاباتی اعلام  نمايند؟


آنها با عصا و ویلچر آمده‌اند/ عشق حسین (ع) مسیر را هموار می‌کند

سایت مهر استان خوزستان در مطلبی با عنوان بالا عشق و شور زائران پیاده کربلای حسینی را به تصویر کشیده است.

این روزها ازدحام در مرز خیلی فراوان است، هرچند که ایستایی در گیت‌ها کمتر شده ولی جمعیت بسیاری در محوطه مرز منتظرند. بسیاری از زائران ویزا ندارند و خواستار صدور ویزا در محل مرز هستند.

هر کسی با کاروان و یا به‌صورت انفرادی راهی سفر به کربلاست. در این میان اما هستند کسانی که شرایط جسمانی متفاوتی دارند، آنها که با پای دل به دیدار معشوق می‌شتابند.
.
.
در میان زائرانی که این روزها در مرزها حضور دارند، عزم و اراده آنهایی که بدون پا و تنها به کمک یک ویلچر در حال عزیمت به کربلا هستند، وصف شدنی نیست. سختی راه اصلاً برای آنها معنایی ندارد و آن را شیرین هم می‌دانند درحالی‌که سفر به کربلا از طریق هوایی و یا با کاروان‌هایی که بدون پیاده‌روی عازم می‌شوند هم امکان‌پذیر است .



تنها مرکز آموزش فنون هوایی جنوب غرب کشور در اهواز، تبدیل به تالار عروسی می شود؟!


پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز در گزارشی به بررسی و بازتاب مشکلات تنها مرکز آموزش فنون هوایی جنوب غرب کشور در اهواز پرداخته است.


مرکز آموزش علوم و فنون هوایی اهواز یکی از اماکنی است که برای آموزش خلبانی و خدمات وابسته به آن سالها پیش احداث شده است.

متاسفانه شعبه اهواز این مرکز آموزشی به دلایل مختلف مدتهاست از دور خارج شده و مجموعه آن در حال تبدیل شدن به یک متروکه است درحالی که تعداد این مراکز در سطح کشور کمتر از انگشتان یک دست می باشد.
.
.
باوجود متقاضیان زیاد برای حضور در کلاس های این مرکز، صحبت هایی مبنی بر تغییر کاربری آن به تالار عروسی و.. می شود که جای تاسف دارد.



شور و شعور حسینی

پایگاه خبری، تحلیلی شوشان یادداشتی با عنوان شور و شعور حسینی را به قلم حمید سالم پور منتشر کرده است.

خدمت به اباعبدالله نه تنها وظیفه هر مسلمان شیعی است بلکه افتخاری است که شامل هر کس نمی شود.
.
.
همه مردم دست در دست هم از تمامی توان و ظرفیت خود برای تجلی ایثار و فداکاری اباعبدالله (ع) در روز عاشورای 14 قرن گذشته بهره جسته تا به جهانیان عزت و عظمت را بیاموزند.

بی شک این خدمات در پرونده اعمال همه خادمین اربعین ضبط و ثبت شده و در روزی که هیچ فریادرسی نیست به فریاد خواهد رسید.
.
.
دیدن این صحنه های زیبا و معنوی علاوه بر اینکه اشک را در چشمان بنده و البته در چشمان بسیاری از بینندگان جمع کرده، مرا به یاد شعری زیبا می اندازد که همگی آنرا بارها و بارها شنیده ایم که: شور حسین است چه ها می کند.



 امنیت فعلی ایران اسلامی، مدیون حضور داوطلبانه بسیج است

روزنامه چشم انداز روشن در شماره 355، سرمقاله ای با عنوان امنیت فعلی ایران اسلامی، مدیون حضور داوطلبانه بسیج است را به قلم فاضل حیدری، سردبیر این روزنامه منتشر کرده است.

هفته بسیج بهانه ای شد تا بار دیگر، نظری بیندازیم به رسالت بسیج، کارنامه بسیج و نقش مسئولیت های سنگین این نهاد مردمی که همه اعضای آن دلباخته انقلاب اسلامی اند.
.
.
جوانان عاشق انقلاب اسلامی که لباس بسیجی بر تن کرده اند برای حفظ و برقراری امنیت، روز و شب نمی شناسند.
.
.
ایران اسلامی به وجود جوانان بسیجی خود افتخار می کند و امنیت فعلی منطقه را مدیون حضور داوطلبانه و مقتدرانه همین بسیجیان می داند.
.
.
بسیجیان، این فرزندان ملت و نیروهای طبقه عادی جامعه در جنگ ایران و عراق به صورت داوطلبانه و سازماندهی شده به جبهه ها اعزام می شدند و برای دفاع از میهن اسلامی سر از پای نمی شناختند.



حماسه دریادلان نیروی دریایی


روزنامه نور خوزستان در تازه ترین شماره خود (4140)، سرمقاله ای با عنوان حماسه دریادلان نیروی دریایی را به قلم سید محمد طاهر موسوی زاده، صاحب امتیاز و مدیر مسئول این روزنامه منتشر کرد.

نیروی دریایی، اولین نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که توانست در جنگ تحمیلی با درهم شکستن قوای دشمن و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در خلیج فارس، ضمن خنثی کردن توطئه های وسیع دشمنان برای ناامن کردن این آبراهه بین المللی ، اراده ملت ایران را در دفاع جانانه از میهن اسلامی به نمایش گذارد و تا پایان جنگ جرات حضور نیروی دریایی دشمن را در خلیج فارس از او سلب کند.
.
.
در حال حاضر نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با تفنگداران و تکاوران، غواصان ورزیده، یگان های شناور دریایی و زیر سطحی و اسکادران های هوانا و هوادریا (واحدهای پروازی نیرو) بر حوزه های تحت حفاظت و حراست خود در دریاهای خزر و عمان و خلیج فارس با بیش از سه هزار کیلومتر ساحل، تسلط کامل دارد و هر نوع فعالیتی را از سوی دشمن در حوزه عمل خود خنثی می نماید.
.
.
هفتم آذرماه سالگرد عملیات سرنوشت ساز مروارید و روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را به حافظان دریادل مرزهای آبی کشور و پاسداران منافع کشورمان در آبهای آزاد و بین المللی تبریک می گوییم و اقتدار روز افزون آنان را از پرودگار توانا خواهانیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار