معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور پیاده‌روی اربعین را فراخوانی زینبی دانست و گفت: دشمنان جرأت تعرض به زائران حسینی را ندارند.
کد خبر: ۱۳۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 02 December 2015

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور پیاده‌روی اربعین را فراخوانی زینبی دانست و گفت: دشمنان جرأت تعرض به زائران حسینی را ندارند.

به گزارش فارس؛ حشمت‌الله قنبری همدانی در گردهمایی بسیجیان ادارات و کارخانجات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به وقایع عاشورای حسینی اظهار کرد: امام سجاد (ع) به لطف خداوند در وقایع کربلا مصون ماندند تا پیام‌آور قیام عاشورا باشند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه درس دینداری و آزادگی امام حسین (ع) با پیام‌آوران عاشورا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) ماندگار شد، افزود: اگر به صفحات تاریخ نگاه کنیم، مسیری که حضرت زینب (س) طی کرده بسیار سخت و طاقت‌فرسا بوده اما این بانوی بزرگ صبورانه این زحمات را متحمل شدند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه حماسه‌آفرینی نوعی هنر است، افزود: پس از قیام عاشورا حضرت زینب (س) با سخنان رسای خود به واقع حماسه آفریدند.

وی با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین حسینی در عراق افزود: این روزها همه امت اسلامی به یاد حضرت زینب (س) در مسیر پیاده‌روی کربلا، عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) نشان می‌دهند.

قنبری بیان کرد: با وجود مصیبت عظمای عاشورا، حضرت زینب (س) در مجلس بزم یزید، آنچه در کربلا دیدند را چیزی جز زیبایی ندانستند و همین مسئله علاوه بر بهت، خشم یزیدیان را نیز برافروخت.

وی با بیان اینکه مسلمانان در سال با دو کنگره عظیم حج و اربعین حسینی روبرو هستند، افزود: در رویداد حج افراد خاص و کسانی که شرایط لازم را دارند حضور می‌یابند و در مجموع با حدود دو میلیون نفر و همکاری 80 کشور این رویداد معنوی برگزار می‌شود که امسال فاجعه منا نشان از عدم توانایی مدیریت حج داشت.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور ادامه داد: اما در اربعین با وجود امکانات خودجوش مردمی پیاده‌روی از چنان شوری برخوردار است که همه اقشار جوامع اسلامی اعم از پیر و جوان و مرد و زن راهی این دیار می‌شوند.

وی تصریح کرد: در رویداد عظیم اربعین 20 میلیون نفر، زائر کوی حسینی شده و راهی مسیری می‌شوند که کیلومترها باید سختی راه را تحمل کنند در حالی که سختی راه برای زائران حلاوت و شیرینی به دنبال دارد.

قنبری در ادامه از حضور دشمنان اسلام در کوتاه‌ترین فاصله زائران سخن گفت و افزود: دشمنان حاضر در عراق حتی به خود جرأت آسیب‌ رساندن به زائران حسینی را نمی‌دهند زیرا این افراد مهمانان حضرت زینب (س) بوده و کسی جرأت تعرض ندارد.

وی با بیان اینکه سیل جمعیت راهی شده به کربلا ناشی از فراخوان زینبی است، افزود: اکنون یک سر این جمعیت مرز ایران و سر دیگر آن بین‌الحرمین است اما یک روز می‌رسد که سر این جمعیت در حرم امام حسین (ع) و انتهایش در حرم امام رضا (ع) خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار