مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر هرمزگان از افزايش 21 درصدي صادرات کالاهاي غير نفتي در اين بندر طي هشت ماهه سال جاري خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 30 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، محمد محسني اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تاکنون، 993 هزار و115 تن کالاي غير نفتي از بندر شهيد باهنر صادر شده است.

وي آهن آلات و مصالح ساختماني، مواد شيميايي، کشاورزي، مواد معدني، قير، ميوه و تره بار ومواد پروتيني را از جمله کالاهاي صادراتي دانست که از اين بندر به کشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس و کشورهاي حوزه اقيانوس هند ارسال شده است.

محسني خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال، بيش از يک ميليون و 480 هزار تن کالاي نفتي و غيرنفتي در اين بندر تخليه و بارگيري شد که 8 درصد بيشتر از مدت مشابه سال گذشته است .

مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر هرمزگان گفت: طي اين مدت، بيش از 37هزار و 100 تن کالاي غير نفتي به اين بندر وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 73 درصد کاهش داشته است.

به گفته وي، برنج، خشکبار، مصالح ساختماني، خودرو، پارچه، لوازم خانگي و ماشين آلات راهداري از مهم ترين کالاهاي وارداتي است که از بندر شهيد باهنر روانه بازارهاي داخلي کشور مي شود.

محسني افزود: دو هزار و 393 فروند شناور از طريق بنادر مسافري شهيد باهنر و شهيد حقاني تردد کردند.

وي اضافه کرد: ترابري يک ميليون و 634 هزار و 650 نفر مسافر از طريق بنادر شهيد باهنر و شهيد حقاني به انجام رسيد که از اين رقم، تعداد 23 هزار و 500 نفر مسافر در مسيرهاي دريايي بندرعباس به بنادر کشورهاي حوزه خليج فارس و بالعکس جابه جا شده اند.

مدير اداره بنادر و دريانوري شهيد باهنر افزود: در اين مدت 77 هزار تن کالاي غير نفتي از اين بندر ترانزيت و 37 هزار تن کالاي نفتي نيز صادر شد.

به گفته اين مقام مسئول، کابوتاژ غير نفتي(حمل و نقل ساحلي بين بنادر و جزاير داخلي) با 59 درصد افزايش به 23هزار تن و در بخش نفتي با سه درصد افزايش به 230 هزار تن رسيد.

يادآور مي شود، بندر شهيد باهنر با دارابودن آبخور بيش از ده متر پس از بنادر امام خميني(ره) و شهيد رجايي، بالاترين آبخور را در بين بنادر کشور دارد و پنج درصد عمليات صادرات، واردات و ترانزيت کشور در بندر شهيد باهنر صورت مي گيرد.

دسترسي به آبهاي آزاد جهان از خليج فارس، اتصال به شبکه راه هاي ترانزيتي بين المللي، نزديکي به منطقه آزاد قشم و بنادر تجاري خليج فارس از مزيت هاي بندرشهيد باهنر مي باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار