مرادی:
تابناک: یک پژوهشگر علم هواشناسی از افزایش آلودگی کلانشهر اصفهان در ساعت هایی از شنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷ 14 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، احسان مرادی در این باره اظهار داشت: با استقرار جو کمابیش پایدار در بیشتر مناطق استان اصفهان شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری هستیم که با افزایش غلظت آلاینده های جوی همراه خواهد بود.

این پژوهشگر دراین باره افزود: البته در ساعت های ظهر تا بعدازظهر بخاطر تابش موثر خورشید و گرم تر شدن هوا، اجازه صعود بسته های هوایی و تهویه داده می شود، اما در ساعت های سرد شبانه روز، مانند شبها و صبح ها، شاهد افزایش غلظت آلاینده های جوی در کلانشهر اصفهان خواهیم بود.

مرادی این وضعیت را حاد ندانست و ادامه داد: اوج وارونگی دما و آلودگی معمولا در ماه های آذر، دی و بهمن رخ می دهد و خوشبختانه در این ماه (اسفندماه) به علت گرم تر شدن هوا و افزایش میانگین سرعت وزش باد به نسبت آن ماه ها، اوضاع آلودگی حاد نخواهد بود و حتی ممکن است امروز میانگین شاخص آلودگی هوا ناسالم هم نشود اما به اعداد ناسالم نزدیک خواهد شد و ممکن است در ساعت هایی موقتا وارد گستره ناسالم نیز شود.

این پژوهشگر درباره اوضاع جوی سایر شهرستان های استان اصفهان هم گفت: در سایر شهرستان ها نیز آسمان صاف گاهی قسمتی ابری خواهد بود.

مرادی در آخر درباره اوضاع دمایی و وزش باد افزود: امروز روزی بهاری خواهیم داشت و روند افزایشی دما که این روزها شاهدش هستیم تداوم دارد. همچنین سرعت وزش باد خاصی نخواهیم داشت و تنها در ساعت های بعدازظهر تا شب گاهی وزش ملایم باد پیش بینی می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار