بسته خبری ویژه اربعین حسینی (5)
"بسته خبری اربعین حسینی" بسته ای است که تابناک خوزستان برای اطلاع رسانی آخرین اقدامات، مشکلات، آمار زائران و وضعیت جوی مسیرهای تردد عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) متشر می کند.
کد خبر: ۱۳۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 29 November 2015
علی لاریجانی : ‌زائران برای حضور در عراق مرز شلمچه را انتخاب کنند/امکانات بسیار خوبی در شلمچه فراهم است

علی لاریجانی امروز پس از بازدید از نحوه خدمت‌رسانی به زائران اربعین در شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از مرزهای مهران و شلمچه بازدید داشتیم و در مجموع نشانگر این بود که مردم شریف ایران با فاکتور معنوی در این حرکت عظیم حضور پیدا کردند.

وی در ادامه گفت: با صحنه‌های تأثیرگذاری مواجه شدیم که نشان از تعشق آنها به راه امام حسین (ع) است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوعی نیست که صرفاً از سر ادای تکلیف باشد بلکه همه آن حضور قلبی و حس عشق به امام سوم شیعیان است.

لاریجانی عنوان کرد: از این جهت باید خدا را شکر کرد که ملت ما این طور معرفت و تعلق خاطر به سالار شهیدان خود دارد، هرچند که در برخی صحنه‌ها با دشواری‌هایی همراه بوده‌اند و عده‌ای نیز در مرزهای کشور دچار معطلی شدند.

وی تأکید کرد: مردم با تحمل زیاد و روحیه باز معطلی‌ها را تحمل کردند و در مرز شلمچه نیز شرایط بسیار آماده‌تر و بهتر از سایر مرزها بود به دلیل اینکه از جمعیت کمتر و ترافیک محدودتری برخوردار بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امکانات خوبی توسط منطقه آزاد اروند و استانداری خوزستان و همچنین دستگاه‌های این استان در منطقه ایجاد کرده بودند و حضور مردم و غرفه‌های خدمات‌رسانی بسیار متنوع بود و به همین دلیل مسیر راحت‌تری در شلمچه برای زائرین ایجاد شده بود.

لاریجانی ادامه داد: در رادیو و تلویزیون نیز مشاهده شد که تأکید‌ بر آن بود که از مرز شلمچه تردد بیشتری صورت گیرد و از این جهت به زائران حق می‌دهم که از امکانات خوب شلمچه استفاده کنند و در برگشت نیز این مرز را انتخاب کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: روحیه علاقه‌مندی در مسئولان اجرایی استان خوزستان و همدلی که بین آنان و نیروهای نظامی و انتظامی وجود دارد سرآغازی باشد برای اینکه خدمات به زائران به خوبی انجام پذیرد و امسال سال خوبی برای رفت و برگشت زائرین به مراسم اربعین باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امسال تجربه خوبی بود در این کار دسته جمعی و عبادی برای کسانی که در این وادی مشغول خدمت هستند که در آینده مراسم بهتری در اربعین سالار شهیدان شاهد باشیم. (منبع: فارس)



سردار سلامی: امنیت مراسم اربعین حسینی در عراق و مرزهای ایران، مستحکم است

سردار حسین سلامی روز یکشنبه در دیدار از روند ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران رسانه ها، روند تردد زائران از مرزهای زمینی کشور به ویژه مرز شلمچه را روان عنوان کرد.

وی با بیان آغاز بازگشت برخی زائران از کربلا نیز، گفت:بر اساس بررسی ها، زائرانی که در حال بازگشت به کشور هستند نیز برای ورود به کشور و مراجعه به مبداء سفر مشکل خاصی ندارند.

سردار سلامی امنیت پایدار و نظم موجود در تردد زائران را مرهون همکاری بین بخشی دستگاه های مسئول و مشارکت مردم و ارادتمندان به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت خواند:با همکاری بین بخشی دستگاه های مسئول، امنیت پایدار در مرزهای خروجی ایران به مقصد عراق برقرار است و در کشورهمسایه و مسیر تردد زائران نیز مشکل خاصی گزارش نشده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش با تشریح همکاری این نهاد با دولت برای ارائه خدمت به زائران، افزود:سپاه در موضوعاتی نظیر اسکان، حمل و نقل، تامین امنیت، تغذیه، امداد و نجات و راه اندازی بیمارستان های صحرایی مشارکت کرد.

سردار سلامی پیش از این نیز در بازدید از مرز چذابه، از روند ارائه خدمت به زائران اربعین بازدید کرده بود. (منبع: ایرنا)



فرمانده انتظامی خوزستان: افرادی که بدون روادید به عراق بروند مجازات می شوند

سردار محمدرضا اسحاقی اظهار کرد: وظیفه بررسی و کنترل روادید زائران بر عهده کشور عراق است و مجازات کشور عراق برای افراد فاقد روادید با مجازات کشور ایران فرق می کند.

وی افزود: سفر بدون روادید به کشور عراق غیرقانونی است و افرادی که مدارک قانونی حضور در کشور عراق را به همراه نداشته باشند با مشکل مواجه می شوند.

اسحاقی ادامه داد: پاسپورت تنها یکی از مدارک لازم برای حضور در کشور عراق است و تنها داشتن پاسپورت برای حضور در یک کشور خارجی کافی نیست.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان یادآور شد: تا کنون بیش از 600 هزار زائر از مرزهای خوزستان به عتبات عالیات مشرف شدند و روند سفر به کشور عراق تا روز اربعین ادامه دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان در آستانه اربعین حسینی پذیرای هزاران زائر حسینی هستند. (منبع: ایرنا)



تعداد افراد دیپورت شده از عراق به ایران بسیار ناچیز است

فرج الله خبیر ظهر عصر امروز شنبه در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فکر می کنم این حجم گسترده خدمت رسانی و هماهنگی بین دستگاه ها ممکن نبود جز اینکه یک عشق و اخلاص در همه  وجود داشته باشد که تعهد و مسئولیت افراد مختلف را نسبت به انجام خدمت به مردم بیشتر کند.

وی افزود: اصلا امکان خروج زائران بدون ویزا ممکن نیست و مردم نباید فکر کنند که بدون داشتن ویزا می توانند وارد عراق شوند. در واقع نباید اصلا در این زمینه امیدوار باشند چون بدون ویزا به هیچ عنوان اجازه خروج داده نمی شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه از زائران خواهش می کنیم که به هیچ عنوان بدون ویزا به آن سوی مرزها نروند، گفت: خوشبختانه تعداد افرادی که از عراق به ایران دیپورت شده اند بسیار کم، ناچیز و اصلا قابل توجه نیست.

خبیر عنوان کرد: هماهنگی های لازم از قبل در خصوص خروج اتباع خارجی از کشور انجام شده بنابراین مشکل خاصی در زمینه خروج آنها وجود ندارد. همچنین تمام آن چیزی که برای زمان بازگشت زائران لازم است، فراهم شده است.

وی ادامه داد: به طور حتم در بازگشت با یک موج فزاینده زائران مواجه خواهیم بود که وارد مرزها خواهند شد و به طور طبیعی کار را مشکل می کند، اما چاره ای نیست و همه باید تلاش کنیم تا کمترین مشکل برای زائران به وجود بیاید.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان یادآور شد: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشتیم و تمامی مرزهای جنوبی استان برای خروج زائران امن است. (منبع: مهر)



عبور 870 زائر خارجی از مرز چذابه

جاسم مجیدی پور در پایانه مرزی چذابه افزود: این زائران از اتباع کشورهای هندوستان ، پاکستان ، جمهوری آذربایجان و افغانستان پس از انجام تشریفات قانونی راهی عتبات عالیات شدند.

وی گفت: اعزام زائران خارجی آقا عبدالله الحسین (ع) از طریق مرز بین المللی چذابه بدون محدودیت خاصی ادامه دارد.

فرماندار دشت آزادگان در ادامه افزود: زائران خارجی باید در کشور خود ویزا تهیه کنند و از مراجعه به نمایندگی های دفتر امور خارجه عراق برای تهیه روادید در سوسنگرد(مرکز شهرستان دشت آزادگان) و اهواز خودداری نمایند.

فرماندار دشت آزادگان در ادامه بار دیگر از همه زائران اربعین حسینی خواست پس از دریافت روادید و گذرنامه که شش ماه به اعتبار آن باقی مانده باشد برای تشرف به کربلا به مرزهای رسمی چذابه و شلمچه مراجعه کنند.

مجیدی پور در ادامه گفت: تاکنون همه زائران ایرانی و خارجی که از پایانه مرزی چذابه عازم نجف اشرف و کربلای معلا شدند به صورت قانونی بوده است.

وی به شهروندان توصیه کرد به شایعاتی که در خصوص لغو روادید مطرح می شود توجه نکنند. (منبع: ایرنا)


بارندگی و رعد و برق از روز سه شنبه در خوزستان/ کربلا آخر هفته بارانی است

علیرضا غلامپور اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد این وضعیت همراه با وزش باد قابل ملاحظه همراه خواهد بود و تا روز پنج شنبه به تناوب ادامه دارد.

بارندگی از اوایل آبان ماه در استان آغاز شد و با شدت و ضعف در بیشتر نقاط استان شاهد بارش باران بودیم.

وی افزود: همچنین در تراز میانی جو نیز تا روز دوشنبه امواج پایدار و در سطح زمین زبانه های سیستم پرفشار برروی استان مستقر می باشد.

غلامپور تصریح کرد: در شهرهای کربلا، نجف و بصره نیز تا روز دوشنبه، هوا صاف تا قسمتی ابری و در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه نیز همراه با بارندگی و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته امیدیه با 28 و ایذه با پنج درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده است.

وی پیش بینی کرد: حداکثر دمای امروز اهواز به 25 و فردا صبح حداقل به 14 درجه سانتی گراد برسد.

دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان در حال حاضر پذیرای هزاران زائر اربعین حسینی هستند. (منبع: ایرنا)

وضعیت هوای کربلا

زائران اربعین مرز شلمچه را انتخاب کنند/ کربلا آخر هفته بارانی است

وضعیت هوای نجف

زائران اربعین مرز شلمچه را انتخاب کنند/ کربلا آخر هفته بارانی است


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار