فرماندار شهرستان شیراز گفت: با توجه به شرایط و مشکلات ناشی از خشکسالی و بیکاری در استان فارس، جمعیت زیادی از شهرستان ها و مناطق اطراف به حاشیه شهر شیراز مهاجرت کرده اند و از این رو، در این شهرستان نیازمند توجه ویژه دولت در موضوع اعتبارات هستیم.
کد خبر: ۱۳۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 29 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حیدر عالیشوندی یکشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شیراز با موضوع توزیع اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه افزود: مهاجرت های گسترده سبب شده است تا بخش زیادی از جمعیت فارس در مرکز استان ساکن شوند.
فرماندار شهرستان شیراز، رقم اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه برای این شهرستان را 250 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: بدون تردید رفع نیازهای این شهرستان اعتباراتی بیش از این رقم را می طلبد اما باید در نظر داشت که امکانات و بودجه دولت در شرایط کنونی محدود است.
وی با اشاره به بازدید روز هفتم آذرماه جاری خود از نمایشگاه بین المللی کتاب در شهرک گلستان شیراز گفت: به عنوان نمونه، در بخش کتابخوانی و توسعه مکان برای کتابخانه هم آنقدر محروم هستیم که بالاشهر شیراز وضعیت نامناسبی در مقایسه با مناطق جنوب شهر دارد.
عالیشوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضوابط و الزامات بودجه ای گفت: اعتبارات اختصاص یافته برای تکمیل پروژه های نیمه تمام است و در قانون و نحوه توزیع اعتبارات پیش بینی شده است که حداکثر جابه جایی اعتبارات بین فصول مختلف 10درصد است.
فرماندار شیراز با قدردانی از دستگاه های اجرایی استان فارس که نیازها را بر اساس مشکلات مردم نیازسنجی کرده اند، گفت: این نیازسنجی ها چراغ راهی برای توزیع اعتبارات در شهرستان شیراز خواهد بود.
وی ادامه داد: می دانیم که فشار دوچندان بر دوش نمایندگان مجلس در رسیدگی به خواست ها و انتظارات مردم است و مردم انتظار دارند که به مساله آب و راه توجه بیشتری کنیم اما با توجه به محدود بودن بودجه، توزیع آن بر اساس اولویت ها است.
عالیشوندی گفت: بر این اساس، بیشترین اعتبارات تخصیص یافته در شهرستان شیراز در بخش آموزش وپرورش و احداث و تکمیل مدارس و تامین آب خواهد بود.
وی گفت: علاوه براین موضوع هایی همچون احداث و تکمیل خانه های بهداشت، توسعه اماکن ورزشی، حمل و نقل جاده ای، تامین زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی، تکمیل ایستگاه صدا و سیما، افزایش سرانه فرهنگی، احداث و تکمیل زیرساخت های شهرداری شیراز، احداث و تکمیل زیرساخت های گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.
فرماندار شیراز ادامه داد: کمک های فنی و اعتباری جهاد کشاورزی، تامین آب شهری، اجرای طرح هادی روستا، افزایش ظرفیت مخازن آبفا روستایی، تامین آب عشایر و بهبود عبور و مرور شهری و اصلاح معابر برای شهرداری های فعال در شهرستان شیراز، تامین آب آشامیدنی زرقان، داریون و لپویی در تخصیص بودجه نیز از دیگر مباحثی است که مورد توجه قرار گرفته است.
فرماندار شیراز ابراز امیدواری کرد که با گام های برداشته شده توسط دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی هسته ای و اقتصاد کشور در نهایت مردم سر سفره خود وضعیت بهتری را لمس کنند.
وی گفت: فرصت داریم که در پسا تحریم و پسا برجام مشکلات اقتصاد خرد کشور هم حل شود و مردم بتوانند از همه ظرفیت ها در کشور استفاده کنند.
در این جلسه برخی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان دستگاه های اجرایی استان فارس و شهرستان شیراز حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار