مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: 50 درصد مدارس خوزستان مقاومت لازم در مقابل زلزله را ندارند و تنها نیمی از آنها در مقابل زلزله ایمن هستند.
کد خبر: ۱۳۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 28 November 2015
هاشم بالدی با اشاره به برگزاری تمرین ایمنی در مقابل زلزله در استان اظهار کرد: این تمرین به مناسبت هشتم آذر در 40 مدرسه خوزستان برگزار می شود.

به گفته وی این مانور با هدف آشنا کردن دانش آموزان و خانواده های آنان با زلزله و شیوه مقابله با آن برگزار می شود و قرار است بعد از برگزاری مانور دوره های آموزشی برای معلمان نیز اجرا شود.

وی شعار امسال روز ایمنی در مقابل زلزله در مدارس را 'مدارس ایمن، جامعه تاب آور' عنوان کرد و گفت: برای اثرگذار بیشتر، مانور امسال در مدارس متوسطه و مدارسی که مقاومت کافی ندارند، برگزار می شود.

بالدی با بیان اینکه 50 درصد مدارس خوزستان نیاز به مقاوم سازی دارد، افزود: قرار است نوسازی مدارس اعتباری به مقاوم سازی مدارس اختصاص دهد.

وی اظهار کرد: مدارس با توجه به تمرکز جمعیتی در آنها از اهمیت ویژه ای برخوردر هستند و باید در اولویت مقاوم سازی قرار گیرند.
بالدی اضافه کرد: پیشنهاد کرده ایم که به جای ساخت مدارس جدید، مدارس ناایمن مقاوم سازی شود.
هشتم آذر ماه روز ایمنی در مقابل زلزله در مدارس نامگذاری شده و مانور سراسری آن در مدارس کشور برگزار می شود.
خوزستان بیش از 9 هزار مدارسه و بیش از 43 هزار کلاس دارد. در این واحدهای آموزشی بیش از 900 هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار