بسته خبری هفته تابناک خوزستان؛
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت. این هفته نیز خوزستان شاهد رویدادهای متفاوتی بود که در این بسته خبری برخی از آنها را مرور می کنیم
کد خبر: ۱۳۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 27 November 2015
تقدیر وزیر اطلاعات از خدمات ارائه شده در مرز چذابه

دکتر سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در سفری به خوزستان از مرزهای شلمچه و چذابه و روند خدمت رسانی به زائران و عاشقان حسینی بازدید کرد. در این بازدید که جمعی از مسئولان محلی و استانی حضور داشته اند، وزیر اطلاعات از نزدیک در جریان فعالیت ها و خدمات صورت گرفته برای تسهیل رفت و آمد زائران و کاروان ها قرار گرفت.

علوی با جمعی از زائران نیز از نردیک گفتگو کرد و نظر آنان را درباره خدمات ارائه شده جویا شد. (جزئیات بیشتر)



آغاز عملیات مالچ پاشی در خوزستان


هاشم بالدی اظهار کرد: بر اساس مصوبه کارگروه استانی مقابله با آلودگی هوا در خوزستان که به تازگی برگزار شد،عملیات مالچ پاشی پس از اعلام مناطق اولویت دار، و مکان یابی اداره کل منابع طبیعی انجام می شود.

وی افزود: مالچ پاشی سه هزار هکتار از کانون های گرد و غبار در داخل خوزستان طبق مصوبه دولت قرار است انجام شود.

وی گفت: مطالعات منشاء یابی کانون های گرد و غبار در خوزستان توسط اداره کل بحران استانداری خوزستان و با همکاری سازمان زمین شناسی انجام شده است. (جزئیات بیشتر)



آخرین اخبار از زمین لرزه شدید در مسجدسلیمان

علیرضا گورویی فرماندار شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان گفت: شب گذشته حوالی ساعت ۰۰:۴۷ بامداد زمین لرزه ای در ۱۱ کیلومتری مسجدسلیمان با ۵.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

وی اظهار داشت:خوشبختانه این زمین لرزه خسارت مالی و جانی به همراه نداشته است و بر اساس گزارش های رسیده خسارات این زمین لرزه در حد ترک خوردگی دیوار های و شکسته شدن برخی از شیشه ها در برخی از محل ها است. (جزئیات بیشتر)



کتابفروشی برتر کشور از آنِ پایتخت کتاب ایران


هرساله به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مراسمی باشکوه "کتابفروشی برتر کشور در امر ترویج کتاب و کتابخوانی" طبق معیارهای مشخص تعیین می شود.

در سالی که کلانشهر اهواز به عنوان "پایتخت کتاب ایران" معرفی شده است، کتابفروشی محام در این شهر با همت و پشتکار جوانان بی ادعا و فرهنگ دوست پس از کارهای موفقی که در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام داده اند، توانستند به مقام غرورآفرین "برترین کتابفروشی سال کشور در امر ترویج کتاب و کتابخوانی "برگیزده شد. (جزئیات بیشتر)



هفت کشته و زخمی درپی تصادف جاده سوسنگرد

 رضا رفیعی مسئول روابط عمومی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان؛ گفت: ساعت 18:20 دقیقه درپی برخورد یک دستگاه پراید و یک دستگاه وانت بار ماموران اورژانس به سرعت وارد عمل شدند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل شدت تصادف سه نفر از حادثه دیدگان کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)



درمان زخم های دیابت برای نخستین بار در خوزستان


دکتر اصغر شریف نجفی اظهار کرد: لارو درمانی یا روش ماگوت تراپی روشی است که برای درمان زخم های مزمن از جمله زخم های عفونی بیماران دیابتی مبتلا به زخم پا یا زخم بستر استفاده می شود.

وی افزود: در این روش از مگس لارو که به صورت استریل کشت داده شده اند، جهت درمان بیماران استفاده می شود.

شریف نجفی ادامه داد: لاروها با استفاده از ترشحات بزاق خود باعث حذف بافتهای مرده و عفونی شده و موجب بهبودی وضعیت زخم و در نتیجه تسریع روند ترمیم آن می شوند. (جزئیات بیشتر)


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار