رئیس اداره سوادآموزی آبادان گفت: این اداره توانست در سال گذشته جایگاه نخست را در زمینه جذب بی‌سواد در سطح سایر ادارات سواد‌آموزی این استان به دست آورد.
کد خبر: ۱۳۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵ 26 November 2015

نعیم شلتاقی با اشاره به اعلام سهمیه وزارتخانه مبنی بر جذب 600 بی‌سواد در دوره سواد آموزی در این شهرستان و اعلام استان مبنی بر مجاز بودن برای جذب یک‌هزار و 500 بی‌سواد در سال گذشته اظهار کرد: تاکنون 308 نفر جذب شده‌اند که این میزان جذب معادل 51.33 درصد وزارتی و 20.53 درصد استانی است.

وی اضافه کرد: در دوره انتقال نیز با پیش‌بینی سهمیه 276 نفر، تاکنون 311 نفر معادل 112.68 درصد را جذب کرده‌ایم.

شلتاقی با اشاره به سهمیه 140 نفری پیش‌بینی شده برای شهرستان آبادان تصریح کرد: در این بخش به جذب 100 درصدی سهمیه یاد شده دست پیدا کرده‌ایم.

رئیس اداره سوادآموزی آبادان گفت: از سهمیه یک‌هزار و 916 نفری پیش‌بینی شده استانی در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم برای شهرستان آبادان تاکنون 759 نفر معادل 39.61 درصد را جذب کرده‌ایم.

وی افزود: تعداد افراد جذب شده در سه دوره مذکور در مقایسه با سهمیه یک‌هزار و 16 نفری پیش‌بینی شده وزارت آموزش و پرورش برای شهرستان آبادان 74.70 درصد جذب را نشان می‌دهد.

شلتاقی از عدم همکاری مناسب دستگاه‌های مختلف اجرایی به عنوان یکی از مشکلات عمده در زمینه شناسایی و جذب بی‌سوادان نام برد و عنوان کرد: در بخش روستایی نیاز به همکاری جدی دهیاران، بخشداران، کمیته امداد، بهزیستی و سپاه داریم.

رئیس اداره سواد آموزی آبادان با بیان اینکه متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی مصوبات پیشین کمیته پشتیبانی سواد آموزی را به انجام نرسانده‌اند، گفت: این امر سبب عدم اعلام مستنداتی از سوی آنها برای برنامه ریزی و اقدام شده است.


منبع: فارس
برچسب ها: آبادان ، بی سواد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار