رئیس بخش داخلی بیمارستان رازی اهواز گفت: درمان زخم های عفونی بیماران دیابتی با استفاده از روش ماگوت تراپی برای اولین بار در خوزستان در بیمارستان رازی اهواز انجام شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰ 26 November 2015
دکتر اصغر شریف نجفی اظهار کرد: لارو درمانی یا روش ماگوت تراپی روشی است که برای درمان زخم های مزمن از جمله زخم های عفونی بیماران دیابتی مبتلا به زخم پا یا زخم بستر استفاده می شود.

وی افزود: در این روش از مگس لارو که به صورت استریل کشت داده شده اند، جهت درمان بیماران استفاده می شود.

شریف نجفی ادامه داد: لاروها با استفاده از ترشحات بزاق خود باعث حذف بافتهای مرده و عفونی شده و موجب بهبودی وضعیت زخم و در نتیجه تسریع روند ترمیم آن می شوند.

رئیس بخش داخلی بیمارستان رازی اهواز در خصوص مزیتهای استفاده از این روش برای درمان زخم های بیماران دیابتی گفت: کم شدن زمان بستری، ادامه درمان به صورت سرپایی و کم شدن هزینه های درمان از مهمترین مزیت های استفاده از این روش است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر لارو درمانی به عنوان یک روش تایید شده در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان و کشورهای اتحادیه اروپا در درمان زخم های مزمن به کار گرفته می شود که بیمارستان رازی اهواز نیز برای نخستین بار در استان خوزستان و به عنوان دومین مرکز در کشور در حال استفاده از این روش می باشد.

اواخر آبان ماه امسال نیز برای نخستین بار در کشور، بازسازی شکستگی کاسه چشم با تکنولوژی پرینتر سه بعدی در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز انجام شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار