قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پژوهشگران برجسته و نمونه استان در بخش‌های مختلف همزمان با هفته پژوهش در دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 25 November 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، محمد نریمانی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته پژوهش در اردبیل اظهار کرد: جلسات متعددی را در قالب ستاد برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و کمیته‌های علمی هفتگانه تشکیل دادیم و امروز قرار است ابلاغ دبیران این کارگروه‌ها به آنها اعطا شود.

وی افزود: ما از اواخر آبان ماه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌هایمان را برای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش انجام داده و تلاشمان بر این است تا زمینه مشارکت بالای فعالان حوزه پژوهش و فناوری را فراهم کنیم.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: در این هفته که از 22 تا 27 آذر ماه برگزار می‌شود برنامه‌های مختلفی با محوریت دانشگاه، آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری و دستگاه‌های مرتبط با حوزه پژوهش و علم و فناوری برگزار می‌شود که امیدواریم هم در برگزاری جشنواره هفته پژوهش و هم نمایشگاهی که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود مشارکت جدی را شاهد باشیم.

نریمانی تصریح کرد: با تصمیم اعضای ستاد برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش قرار شد جشنواره گرامیداشت هفته پژوهش سه‌شنبه 17 آذر ماه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شود و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان نیز از 14 تا 17 آذر ماه در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی اردبیل برگزار شود.

وی گفت: پژوهشگران برجسته و نمونه استان در بخش‌های مختلف همزمان با هفته پژوهش در دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل می‌شوند.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: نمایشگاه امسال هفته پژوهش متفاوت‌تر از سال‌های گذشته با ترکیبی از فن بازار، حضور شرکت‌های دانش بنیان و همچنین ایده‌های نو برگزار خواهد شدکه امیدواریم فضای مناسب برای حضور برجستگان این حوزه باشد.

قائم مقام دانشگاه محقق نریمانی بیان کرد:‌ به دلیل طولانی بودن مسافت نمایشگاه بین‌المللی کمتر باشد تلاش بر این است تا سرویس‌های ایاب و ذهاب برای دانشجویان، دانش‌آموزان و گروه‌های کارآفرین برپا شود.

نریمانی افزود: این نمایشگاه قطعا در بیش از 70 غرفه و با برآورد هزینه 40 تا 50 میلیون تومانی برگزار خواهد شد که تصمیم گرفته شد بخشی از این هزینه‌ها را خود دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های فناور به همراه تامین منابع اعتباری از طریق استانی پرداخت شود.

وی یادآور شد: تمام هزینه‌های 13 میلیون تومانی برگزاری جشنواره هفته پژوهش توسط دانشگاه محقق اردبیلی تامین می‌شود اما قرار است که هزینه‌های بنر و تبلیغات رسانه‌‌ای و صدا و سیما نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف پرداخت شود.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی حضور 137 ایده برتر استانی را در قالب نمایشگاه هفته پژوهش یادآور شد و عنوان کرد: البته ما آمادگی برگزاری نمایشگاه را در محل دانشگاه محقق اردبیلی داشتیم اما به دلیل کمبود فضا و افزایش غرفه‌ها تصمیم بر این شد تا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان این برنامه برگزار شود.

نریمانی به جوایز در نظر گرفته شده برای گروه‌ها و نفرات برتر حوزه پژوهشی اشاره کرد و گفت: برای نفر اول یک میلیون تومان، نفر دوم 750 هزار تومان و نفر سوم 500 هزار تومان پیش‌بینی کردیم که امیدواریم با همکاری خود دستگاه‌ها بتوانیم هزینه پرداخت هدایا را تامین کنیم.

وی به عناوین هفته پژوهش نیز اشاره کرد و ادامه داد: یکشنبه 22 آذرماه به نام «پژوهش، فناوری و مدرسه»، 23 آذر ماه به نام «پژوهش، فناوری و صنعت»، 24 آذر ماه به نام «پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین» نامگذاری شده است.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: 25 آذر ماه به نام «پژوهش، فناوری و حامیان پژوهش»، 26 آذر ماه به نام «پژوهش، فناوری، اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی» و روز پایانی این هفته نیز به نام «پژوهش، فناوری، حوزه و دانشگاه» نامگذاری شده که در مجموعه برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری با شعار«پژوهش و فناوری عزم ملی و رویکرد جهانی» نامگذاری شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار