شهردار اردبیل در دیدار از غرفه آئین نذر کتاب مطرح کرد:
دبیر انجمن مهر امید نیز در جریان بازدید شهردار و استاندار اردبیل از غرفه آئین نذر کتاب، اظهار کرد: این انجمن با مجوز صادره از سوی وزارت ورزش و جوانان و با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و ترویج نذر اقلام فرهنگی نسبت به برگزاری آئین نذر کتاب به مدت سه روز از اول تا سوم آذرماه در مقابل دبیرستان مدرس اقدام نموده است.
کد خبر: ۱۳۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 25 November 2015

استاندار و شهردار اردبیل با حضور در محل برپایی "آئین نذر کتاب"، از نزدیک با فعالیت انجمن مهر امید؛ انجمن برگزار کننده این آئین آشنا شدند.

نذر كتاب، الگویی مناسب برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان عصر روز سه شنبه سوم آذر ماه در آخرین روز از برگزاری آئین نذر کتاب طی بازدیدی ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در ارتباط با نذر کتاب، اظهار کرد: اقدام انجمن مهر امید به عنوان یک سازمان مردم نهاد، در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در بین شهروندان با بهره مندی از این شیوه جالب توجه؛ بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.

نذر كتاب، الگویی مناسب برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر

لطف اللهیان از آمادگی شهرداری اردبیل برای اهدای کتاب با مضامین مدیریت شهری، شهروندی و فرهنگ شهرنشینی به این آئین خبر داد و تصریح کرد: این اقدام در صورت تداوم می تواند به الگویی مناسب در عرصه توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر تبدیل شود.

شهردار اردبیل برنامه ریزی های فرهنگ محور مجموعه شهرداری را خاطرنشان کرد و با اذعان به اینکه از فعالیت فرهنگی سازمان های مردم نهاد به طور جدی حمایت خواهیم کرد، افزود: با توجه به اینکه سازمان های مردم نهاد در اصل بخشی از خود مردم هستند و انتفاعی در کارهای فرهنگی ندارند؛ طبیعتا ورود این سازمان ها به فعالیت های توسعه فرهنگی و اجتماعی بسیار تأثیرگذارتر از فعالیت سایر ارگان ها و سازمان های متولی خواهد بود.

نذر كتاب، الگویی مناسب برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر

وی برگزاری موفقیت آمیز طرح پاکبان محرم با مشارکت شهرداری اردبیل و سازمان های مردم نهاد را نمونه ای از اقدامات موفق فرهنگ محور این سازمان ها بیان و ابراز کرد: انتقال مفاهیم آموزش فرهنگی و اجتماعی به شهروندان از طریق مشارکت سازمان های مردم نهاد بهترین و مورد اعتمادترین شیوه برای سازمان های متولی نظیر شهرداری می باشد.

نذر كتاب، الگویی مناسب برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر

لطف اللهیان اضافه کرد: شهرداری اردبیل در حال عبور از جایگاه یک سازمان صرفاً خدماتی به جایگاه یک سازمان و نهاد فرهنگی و اجتماعی می باشد و بنابراین مصمم هستیم تا جایی که مقدور است از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای توسعه ارتباط های مردمی با هدف توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر بهره مند شویم.

نذر كتاب، الگویی مناسب برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر

دبیر انجمن مهر امید نیز در جریان بازدید شهردار و استاندار اردبیل از غرفه آئین نذر کتاب، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این انجمن با مجوز صادره از سوی وزارت ورزش و جوانان و با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و ترویج نذر اقلام فرهنگی نسبت به برگزاری آئین نذر کتاب به مدت سه روز از اول تا سوم آذرماه در مقابل دبیرستان مدرس اقدام نموده است.

نذر كتاب، الگویی مناسب برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر

توحید مهدوی استقبال گرم و پرشور شهروندان اردبیلی از این آئین را خاطرنشان کرد و گفت: بدون آنکه تبلیغات محیطی انجام داده باشیم؛ در روز اول 500 جلد کتاب در این غرفه به شهروندان اهدا شد و شهروندان نیز حدود 100 جلد کتاب به این غرفه اهدا کردند و در روز دوم نیز حدود یک هزار جلد کتاب در این غرفه اهدا شد و در مقابل شهروندان نیز حدود 170 جلد کتاب به این غرفه اهدا کردند.

نذر كتاب، الگویی مناسب برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر

وی تعداد کتاب های اهدا شده به شهروندان در روز سوم یعنی آخرین روز برگزاری این آئین را حدود یک هزار و 200 جلد عنوان کرد و گفت: 300 جلد کتاب نیز از سوی شهروندان در روز آخر به غرفه آئین نذر کتاب اهدا گردید.

مهدوی اظهار کرد: ما با مشارکت اداراتی همچون استانداری، شهرداری اردبیل، سازمان تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بنیاد شهید، نهاد کتابخانه های عمومی و اداره کل منابع طبیعی با دو شعار " با نذر کتاب یک شمع در حرم آگاهی بیفروزیم" و " یک کتاب نذر کن و دو کتاب نذری هدیه بگیر" فعالیت خود را در راستای آئین نذر کتاب آغاز کردیم.

نذر كتاب، الگویی مناسب برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار