رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ما به تعهدات و وظایف خود در زمینه پوشش پزشک خانواده عمل کرده ایم گفت : توپ پزشک خانواده اکنون در زمین وزارت رفاه است و موضوع ارجاع مستقیم مردم به متخصصین نیز با مشارکت و همراهی وزارت رفاه و بیمه ها باید سامان یابد.
کد خبر: ۱۳۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 25 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر محمد هادی ایمانیه گفت: برخی نمایندگان مجلس نیز اخیرا به اشتباه دراین زمینه به وزیر بهداشت تذکر داده اند که در تماس با این نمایندگان موضوع شفاف سازی و روشن شد ، مراجعه مستقیم مردم به متخصصان در نظام ارجاع موضوعی است که باید با مشارکت بیمه ها سامان یابد و وزارت رفاه دراین زمینه تصمیم گیر است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مزایای پزشک خانواده اشاره کرد و گفت : کاهش پرداختی از جیب مردم و سلامت محور شدن امور بهداشت و درمان موضوع مهمی است که همه مسوولان و نمایندگان مردم به آن اذعان دارند ، تنها نقطه ایجاد نارضایتی همین مراجعه مستقیم مردم به متخصصان است که امید است با مشارکت و همراهی وزارت رفاه این موضوع نیز سامان یابد.

دکتر ایمانیه خاطر نشان کرد : برخی به اشتباه و از روی سوء تفاهم و برخی نیز از سر عناد و برای جلب توجه و تاثیر روی نظر مردم در هر شرایطی پای پزشک خانواده را به میان می کشند و در حالیکه خود به امتیازات استان فار س در اجرای این قانون آگاه هستند این نقاط مثبت را نادیده می گرند و مدام بر ارجاع مستقیم مردم به متخصص تاکید دارند و آن را از چشم وزارت بهداشت می بینند در حالیکه دراین زمینه وزارت رفاه مسوولیت دارد .

طرح پزشک خانواده طی سه سال گذشته در دو استان فارس و مازندران اجرا شده و طبق نظر سنجی های علمی انجام شده در استان فارس اکثر مردم از اجرای آن ابراز رضایت کرده اند.

طرح پزشک خانواده آنطور که در اهداف اولیه تعریف شده دارای فواید فراوانی است که مهمترین آن ایجاد نگاه سلامت محور به جای درمان محور در سیستم بهداشتی درمانی کشور است .

بهره مندی یکسان تمام افراد جامعه ازسرانه سلامت واجرای اصل عدالت درسلامت،حذف پرداخت هزینه های اضافی توسط مردم به نظام سلامت،انجام معاینات دوره ای و پیگیری وضعیت سلامت افراد جامعه توسط پزشکان خانواده و ثبت سوابق بیماری ، دسترسی سریع و آسان و شبانه روزی مردم به خدمات سطح اول نظام سلامت،بهبود وارتقای نظام ارایه خدمات بهداشتی درمانی و پاسخگویی به نیازهای جدید مردم از جمله اهدافی است که در این برنامه پیش بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار