حجت الله عالی پور دانش آموز دبیرستان دوره دوم متوسطه عصاریان دزفول موفق به طراحی و ساخت پهپاد شد.
کد خبر: ۱۳۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 23 November 2015
سرپرست تیم پروازی دانش آموزی و مربی ساخت این پهباد روز دوشنبه به ایرنا افزود:حجت الله عالی پور از دانش آموزان علاقه مند به فعالیت های علمی در زمینه هوا فضا و عضو انجمن هوا فضای این دبیرستان می باشد که موفق به ساخت این پهپاد شد.

رامین شاهمرادی وزن این پهپاد را حدود یک کیلو و 400 گرم عنوان کرد و افزود:این پهپاد با موفقیت تا ارتفاع 400 متری از سطح زمین به پرواز در آمده و تا دو کیلومتر قدرت مانور در آسمان دارد.

وی با اشاره به مشخصات فیزیکی این پهپاد گفت: قدرت موتور این پهپاد 28 نیوتن ، حداکثر سرعت آن 80 کیلومتر در ساعت ، جنس باطری3سِل پلیمر و جنس بدنه آن چوب بالسا می باشد.

شاهمرادی زمان ساخت این پهپاد را یک سال اعلام کرد و افزود:هزینه ساخت این پهپاد افزون بر 20 میلیون ریال می باشد که با حمایت مدیریت دبیرستان تامین شد.

وی اظهار کرد: این پهپاد بر فراز باند فرود هواپیما در منطقه کرخه به پرواز در آمد و با انجام حرکات نمایشی ، موجب شگفتی مسوولان شرکت کننده در این آیین شد.

پرنده هدایت پذیر از دور با نماد اختصاری پهباد هواپیمای بدون سرنشین هستند که برای پرواز در مسیر دلخواه مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از موارد بکارگیری پهبادها که از راه دور کنترل می شوند ، استفاده از این وسیله پروازی برای برنامه های نظامی و شناسایی است.

دانشجویان دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز سال 92 موفق به طراحی و ساخت پهپاد شدند.

پهپاد امداد جمعیت هلال احمر دزفول نیز امسال رونمایی می شود.
منبع: ايرنا
برچسب ها: پهپاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار