کد خبر: ۱۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸ 13 March 2015
بزرگترین پروژه پرورش ماهی در قفس دریایی در  دریای خزر بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور صبح جمعه در حاشیه بهره برداری از پروژه پرورش ماهی در قفس دریایی در نوشهر افزود: نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال برای بهره برداری ۱۶ قفس پرورش ماهیان خاویاری و آزاد در نوشهر هزینه شده است و جدیدا در حال عقد قراردادی با بنیاد مستضعفان هستیم تا ایجاد قفس دو هزار تنی را پیگیری کنیم.

یدالله شمایلی اظهار داشت: موسسه جهاد نصر تا ۱۴۰۴ درنظر دارد که ۶۰ هزار قفس پرورش ماهی در کشور در دریای جنوب و شمال ایجاد کند.

وی عنوان کرد: همچنین جهاد نصر با تفاهمنامه ای که امضاء کرد، پرورش ۶۰ هزار تن ماهی در قفس های دریایی را در دریای جنوب و شمال در دستور کار دارد که هشت نقطه شناسایی شده شامل توسکاتک، سرخرود، انزلی، قدسرا، لاریم و نوشهر است.

شمایلی عنوان کرد: راه اندازی سایت پرورش قفس در دریای شمال و جنوب در حال پیگیری است و با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از بخش داخلی، جهاد نصر به طور ویژه از بخش های خصوصی حمایت می کند و بخش خصوصی به مرور وارد این عرصه می شوند.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور به موانع فراروی اشاره کرد و گفت: با یکسری مشکلات  زیرساختی، تجهیزات دریایی و اسکله روبروایم که استان برای رفع آن باید حمایت های لازم را انجام دهد.

خاطر نشان می شود :استان مازندران ۳۳۸ کیلومتر نوار ساحلی دارد و در تولید ماهیان پرورشی و استخوانی در کشور  دارای رتبه برتر است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار