700 مطب پزشکی در کیانپارس فعال است؛
ما امروز مشکل ترافیکی داریم مجتمع هایی در حال مجوز گرفتن هستند مجتمع هایی که هنوز ساخته نشده اند و مجتمع هایی که هر روز اضافه می شود باید به شکل جدی به این موضوع رسیدگی شود
کد خبر: ۱۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹ 12 March 2015
سرهنگ عادل مجدم رئیس اداره راهنمایی و رانندگی استان خوزستان در جلسه شورای ترافیک استان خوزستان  اظهارداشت:600 تا 700 مطب پزشکی و آزمایشگاه در منطقه کیانپارس اهواز موجود است برابر این آمار 67 مجمتع پزشکی در کیانپارس وجود دارد در حال حاضر 20 مجتمع پزشکی و 6مجموعه سیتی سنتر  دیگر در این منطقه در حال ساخت است.

وی ادامه داد: 32 هزار نفر به طور میانگین با ساخته شدن این 20 مجتمع پزشکی به هسته اصلی کیانپارس افزوده خواهد شد از آن طرف هم به طور میانگین 24 هزار نفر به خاطر ساخت این 6 مجتمع تجاری به این منطقه رفت و آمد خواهند کرد.

به گزارش رهیاب، سرهنگ مجدم تاکید کرد:با ساخته شدن این مجتمع های  پزشکی و تجاری 56 هزار مراجعه کننده به کیانپارس افزوده خواهد شد ولی در قبالش چه کاری انجام شده است؟ آیا پارکینگی اضافه شده است؟

وی افزود:ما امروز مشکل ترافیکی داریم مجتمع هایی در حال مجوز گرفتن هستند مجتمع هایی که هنوز ساخته نشده اند و مجتمع هایی که هر روز اضافه می شود باید به شکل جدی به این موضوع رسیدگی شود.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی استان خوزستان تصریح کرد:واقعا شهرداری در این اوضاع چقدر از این مجتمع ها بابت پارکینگ و جریمه پول گرفته است؟ امروز هر متر زمین تجاری در کیانپارس 40-50 میلیون تومان به فروش می رسد فردا روزی که ما مشکل پارکینگ در این منطقه پیدا کردیم به چه مبلغی می خواهیم این زمین را تهیه کنیم؟

وی ادامه داد: آیا شهرداری توان این را دارد که 100 میلیون بدهد و یک متر زمین در کیانپارس بخرد تا پارکینگ ایجاد کند؟ یا اینکه ما برویم و مشکلات را برای آیندگان بگذاریم.

گفت:اگر آنجا حریقی اتفاق بیفتد چگونه مردم را نجات می دهیم؟ فکر این مسائل هم باید بشود الان در هسته مرکزی نارضایتی مردم رو به افزایش است  روزانه تلفن های زیادی می شود که ماشین جلوی خانه ما پارک است و امکان خارج شدن از آپارتمان وجود ندارد لذا مجبور شده ایم یک واحدی در کیانپارس بگذاریم که فقط این ماشین های روبروی آپارتمان های مردم را جابه جا کند تا مسیر مردم باز شود.

وی افزود:درخواست داریم مطلقا دیگر اجازه ساخت مجتمع در کیانپارس داده نشود همین مجتمع هایی هم که هست زیادی است اگر بحرانی ایجاد شود در این منطقه ما از هر نظر مشکل داریم.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی استان خوزستان خاطر نشان ساخت:دانشگاه علوم پزشکی را دعوت کردیم و از آنها خواستیم در این زمینه همکاری کنند چرا که نصف پزشکان آنها در کیانپارس با خانواده هایشان زندگی می کنند گفتیم صدور مجوز پزشکی در کیانپارس را متوقف کنید به امانیه و گلستان ببرید اما متاسفانه تا امروز با همکاری نکردند.

وی ادامه داد:اگر سال آینده هم وضع این چنین باشد ما مجبور می شویم کیانپارس را ببندیم و یک حوزه ترافیکی ایجاد کنیم که فقط  ناوگان حمل و نقل عمومی وارد شود البته این کار هم برای یک مدت جواب خواهد داد باید آقایان یک فکر اساسی کنند.

همچنین فرماندار اهواز در جلسه شورای ترافیک استان گفت: همین امروز کیانپارس در حال منفجر شدن است زمین هایی که برای فضای سبز و پارکینگ دیده شده اند به یک نوعی تغییر کاربری می دهند یک جایی باید جلوی اینها را گرفت اگر نیاز است در شورای تامین به این مسئله پرداخت.

وی خواستار توجه مدیریت شهری به وضعیت ترافیک در کیانپارس و دقت در صدور مجوز ساخت و ساز و رعایت همه جوانب در این زمینه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار