مدیرکل دفتر توانمندسازی و آموزش کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افزایش سهم درآمدهای غیرشهریه‌ای واحدهای دانشگاهی با ظرفیت آموزش‌های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت ضروری است.
کد خبر: ۱۳۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵ 23 November 2015
مدیرکل دفتر توانمندسازی و آموزش کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افزایش سهم درآمدهای غیرشهریه‌ای واحدهای دانشگاهی با ظرفیت آموزش‌های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت ضروری است.

به گزارش فارس؛ کارگاه مدیریت آموزش عالی دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی ویژه معاونان، مسئولان و کارشناسان دفاتر توانمندسازی و آموزش کاربردی در استان‌های لرستان، ایلام، کردستان و کرمانشاه به میزبانی همدان برگزار شد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی و آموزش کاربردی دانشگاه آزاد در این مراسم اظهار کرد: رسالت این دفتر، توجه به توانمندسازی و افزایش بهره‌وری و کارایی مهارت‌های فردی و حرفه‌ای اعضای هیئت علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه است.

سید ابراهیم حسینی تصریح کرد: عدم آموزش‌های تخصصی، آسیب‌های جبران‌ناپذیر به سازمان وارد کرده و موجب اتلاف منابع مالی و انسانی می‌شود.

وی ادامه داد: امکانات فیزیکی، نرم‌افزاری و سخت افزاری دانشگاه آزاد کم‌نظیر است و باید از ظرفیت‌های موجود در این مجموعه بزرگ در راستای کسب درآمد از طریق اقتصاد دانش‌محور بهره‌مند شد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی و آموزش کاربردی دانشگاه آزاد با بیان اینکه بحث مهم در خصوص آموزش منابع انسانی اثربخشی است، گفت: آموزش‌های کوتاه‌مدت یا آموزش‌هایی که مبتنی بر توانمندی‌های حرفه‌ای و مهارتی است می‌تواند فرد را به قابلیت‌های لازم برای انجام امور محول برساند.

وی هدف از برگزاری این دوره را بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در بین استان‌های کشور برشمرد و بیان کرد: افزایش سهم درآمدهای غیرشهریه‌ای واحدهای دانشگاهی با استفاده از ظرفیت آموزش‌های تخصصی و کاربردی کوتاه‌مدت امری ضروری است.

حسینی تأکید کرد: باید بسترهای لازم برای توانمندسازی کارمندان در دانشگاه را مهیا کنیم، چراکه با سیستم توانمند، از امکانات و ظرفیت دانشگاه برای درآمدزایی نیز بهره‌مند خواهیم شد.

وی تصریح کرد: باید در کنار کارگاه‌های آموزش‌محور، کارگاه‌های کاربردی و عملی نیز برگزار شود تا بتوان با مهارت‌افزایی، کیفیت خدمات دانشگاهی را افزایش داد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی و آموزش کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: لازمه ورود به نسل دانشگاه کارآفرین یا همان نسل سوم، تولید ثروت از دانش است که این مهم یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های تیم مدیریتی دانشگاه آزاد است.

وی با بیان اینکه دفتر توانمندسازی و آموزش کاربردی در حوزه معاونت جدید برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان قرار گرفته است، گفت: امروز رسالت دانشگاه آموزش و پژوهش است.

حسینی افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص و متناسب با ساز و کارهای جدید دانشگاه، در پیشبرد اهداف آن لازم و ضروری خواهد بود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد در استان همدان نیز گفت: دانشگاه آزاد همدان با توجه به نیاز منطقه و با نگاه به طرح آمایش سرزمین در جامعه علمی استان و منطقه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

سعید جامه‌بزرگی بیان کرد: در یک سال گذشته تعداد رشته مقطع‌های واحد همدان به 54 رشته مقطع افزایش یافته و از 124 به 178 رسیده است، از این تعداد 17 رشته دکتری، 36 رشته کار‌شناسی ارشد و یک رشته کار‌شناسی به رشته‌های موجود دانشگاه آزاد همدان اضافه شده است.

وی در مورد زیرساخت‌های آزمایشگاهی تصریح کرد: دانشگاه آزاد همدان اکنون با دارا بودن 32 آزمایشگاه، 54 کارگاه آموزشی، 198 کلاس و فضای آموزشی مجهز به دیتاپرژکتور و 30 کارگاه کامپیوتر، جزء به‌روزترین دانشگاه‌های کشور به شمار می‌رود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان افزود: فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اقتصادی در دانشگاه به منظور تجاری‏‌سازی ایده‌ها، ارائه امکانات و خدمات به صنعت و سازمان‌ها، تشکیل مرکز تولید ایده‏‌های تجاری در واحد، شناسایی نیازهای اصلی صنعت، تعامل موثر با آنها و اجرای طرح‌های برون‌دانشگاهی جزئی از اهداف کلی حوزه پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی است.

جامه‎بزرگی خاطرنشان کرد: رسیدن به دانشگاهی کارآمد، کارآفرین، پاسخگو و مؤثر در رشد اقتصاد دانش‌بنیان، کسب عنوان دانشگاه برتر در ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی، دارای نظام کارآمد اداری منطبق با انتظارات جدید و پیشتاز در تولید دانش و فناوری، چشم‌انداز دانشگاه همدان در افق 1404 است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار