مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: در راستای برنامه های اهواز پایتخت کتاب ایران، سه نهاد ' مؤسسه کاشت'،' کتابفروشی مهام'،و 'نهاد مردمی نخلک' به عنوان ترویج دهندگان کتاب در اهواز انتخاب شدند.
کد خبر: ۱۳۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 22 November 2015
همایون قنواتی شامگاه شنبه در آیین پایانی نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی از جمله برنامه های اهواز پایتخت کتاب ایران در محل تالار مهتاب اهواز بیان کرد: برگزاری این گونه برنامه ها می تواند در ترویج کتاب و کتابخوانی و تشویق مردم به داشتن کتابخانه در محل سکونت خود باشد.

وی گفت: متاسفانه در حوزه کتابخوانی آمارهای خوبی وجود ندارد و این برنامه می تواند سرآغازی برای تشکیل اتحادی مردمی برای ترویج حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.

قنواتی اظهار کرد: بحث امروز سیاست گذاران جامعه این نیست که چگونه اطلاعات و اخبار را به اطلاع مردم برسانیم بلکه باید به این نکته توجه شود که مردم به سطحی از آگاهی برسند که تشخیص دهند کدام خبر درست و کدام نادرست است.

دبیر نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی اهواز، نیز در این آیین گفت: جشنواره کتابخانه های خانگی از سری برنامه های اهواز پایتخت کتاب ایران است و از تیر گذشته جلسات و برنامه ریزی ها برای برگزاری این جشنواره انجام شد.

سید فضل الدین موسوی افزود:پس از اعلام فراخوان 137 نفر ثبت نام کردند و 113 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی اظهارکرد: 30 نفر از شرکت کننده ها را دانشجویان و طلاب تشکیل دادند و با وجود اینکه اعلام شد این جشنواره ویژه شهرستان اهواز است بیش از 35 نفر از شهرهای مختلف خوزستان در آن شرکت کردند.

در این آیین از 10 نفر از برگزیدگان این جشنواره که شهروند اهوازی بودند تجلیل شد.

فراخوان این جشنواره تیر گذشته اعلام شد و در این جشنواره متقاضیان شرکت کننده باید از کتابخانه های خانگی به جشنواره عکس ارسال می کردند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: همایون قنواتی ، کتاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار